رییس کُل د افغانستان بانک از وظیفه اش کنار رفت

کابل، 24 قوس 1393- بر اساس درخواست محترم نور الله دلاوری رییس کُل د افغانستان بانک و منظور ی مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، استعفای محترم دلاوری پذیرفته شد.

محترم نور الله دلاوری  در محفلی که به این منظور  در دفتر مرکزی د افغانستان بانک تدویر یافته بود طی بیانیه ای از کارکردهای خود و تیم همراهش در رشد نظام بانکی یاد آوری نموده افزود که د افغانستان بانک در پرتو قوانین بانکداری، دست آورد های زیادی در زمینه اداره ، توسعه، قانون و مقررات بانکی، رشد نظام بانکی و تقویت ظرفیت کارمندان تا هنوز داشته است، در همین حال د افغانستان بانک با راه اندازی سیاست های معقول پولی طی این مدت تلاش نموده است تا نرخ مبادله افغانی در مقابل سایر ارز ها را در سطح رضایت بخش حفظ نماید.

وی در ادامه سخنان افزود که امروز ذخایر ارزی کشور افزون بر هفت ملیارد دالر گرد آوری، نگهداری و مدیریت میشود، این در حالیست که حدوداً دوازده سال قبل از امروز ذخایر ارزی کشور در حد هیچ بود. آقای دلاوری از زحمات معاونین دافغانستان بانک،آمرین و کارمندان د افغانستان بانک در شد و بالندگی نظام بانکی و مالی کشوریاد آوری نموده و دست آورد ها و موثریت نظام مالی کشور را تلاش های مداوم و خستگی ناپذیر آنان دانست.

متعاقباً محترم خان افضل هده وال معاون اول د افغانستان بانک در ادامه سخنان خود  از فعالیت های محترم نورالله دلاوری در عرصه نظام مالی کشور به قدر دانی یاد آوری نموده و با اشاره به دست آورد های د افغانستان بانک در مدت خدمت ایشان، گفت: "هر چند زمانی که مسؤلیت دافغانستان بانک بدوش محترم دلاوری واگذار گردید، مشکلات فروان فرا راه نظام بانکی کشور وجود داشت، اما  با مدیریت عالی و توانایی کاری که ایشان داشته اند وبا تشریک مساعی همه کارمندان محترم د افغانستان بانک توانستیم از عهده مسؤلیت ها موفق بیرون آئیم، چنانکه ما شروع به عصری سازی نظام بانکی کشور نمودیم که اکنون مجهز به سیستم مدرن بانکی بوده و با جهان وصل است؛ به همین ترتیب بحران کابلبانک را که در واقع ضربه مستحکم بر پیکر بانکداری و نظام مالی کشور وارد نمود را توانستیم تحت پوشش قرار داده و تا حال بیشترین قروض آنرا حصول نمائیم.

در اخیر محترم عیسی خان طراب معاون دوم د افغانستان بانک به نمایندگی از تمام کارمندان د افغانستان بانک از محترم دلاوری ابراز امتنان نموده و موفقیت های مزید ایشان را در زندگی از خداوند لایزال استدعا نمود.

قابل یاد آوریست که مطابق با قانون در عدم موجودیت رییس کُل د افغانستان بانک، معاون اول بحیث سرپرست  د افغانستان بانک بوده و امور د افغانستان بانک را به پیش میبرد.