معاون اول د افغانستان بانک معرفی شد

کابل، 18جدی 1395- محترم واحد الله نو شیر بحیث معاون اول د افغانستان بانک معرفی شد.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک حین سخنرانی افتتاحیه در این محفل گفت که  هیئت رهبری د افغانستان بانک بر اساس تعهدی که در امر گزینش افراد شایسته دارد، محترم واحدالله نوشیر را که یک جوان  خلاق، شایسته و متخصص و دارای تحصیلات عالی از پوهنتونهای مطرح در خارج از کشور  بوده و از تجارب کافی در بخش های بانکی، مالی و اقتصادی برخوردار می باشد،  به سمت معاونیت  اول د افغانستان بانک به مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان پیشنهاد نموده که مورد تائید جلالتمآب رئیس جمهور قرار گرفت.

محترم خلیل صدیق افزود که با تقرر محترم واحدالله نوشیر در پُست معاونیت اول، اینک هیئت عامل د افغانستان بانک تکمیل و متعهد است تا علیه هرگونه فساد مالی مبارزه جدی نموده و رعایت قانون بانکداری را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس کُل د افغانستان بانک ثبات قیم و ایجاد سکتور مستحکم مالی در افغانستان را از اهداف اصلی د افغانستان بانک دانسته، وعده سپرد تا با همکاری هیئت رهبری و سایر همکاران د افغانستان بانک در راستای  تحکیم هر چه بیشتر این دو اصل تلاش بیشتر بخرج دهد.

متعاقباً،  محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک ضمن سپاسگزاری از اعتماد  مقام محترم ریاست جمهوری و رهبری د افغانستان بانک نسبت به خودش  گفت که نظام مالی و بانکی کشور طی پانزده سال گذشته به دست آورد های بزرگ نائل گردیده  است. محترم نوشیر بانک مرکزی را منحیث ستون فقرات اقتصاد کشور عنوان نموده وعده سپرد تا در راستای طرح و تطبیق سیاست های پولی مؤثر  برای  حفظ ثبات قیم و ارزش افغانی تلاش نماید.

معاون اول د افغانستان بانک در خصوص جذب سرمایه های راکد مردم و به دوران انداختن آن در پروژه های  مفید اقتصادی، ترویج بانکداری اسلامی در کشور را مهم پنداشته،  تصریح کرد که در زمینه، اقدامات بیشتر  صورت خواهد گرفت.

سپس محترم فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه  شورای ملی با یاد آوری از دست آورد های نظام بانکی گفت که د افغانستان  بانک توانسته  است در حفظ ثبا ت نرخ افغانی و در کُل تطبیق  سیاست  های پولی کشور، مؤفقانه عمل نماید. وی با تحسین از تصامیم رئیس کُل د افغانستان بانک در راستای مبارزه با  فساد مالی گفت که آرزومندم هیئت رهبری  متعهد د افغانستان  بانک با  تشریک مساعی سایر همکاران در رشد هر چه بیشتر نظام بانکی کشور به موفقیت های بیشتر دست یابد.

بعداً محترم نصیر احمد دُرانی  وزیر احیا و انکشاف دهات، جوانان را قشر متعهد و آینده کشور خوانده گفت که تقرر واحد الله نوشیر به سمت معاونیت  اول د افغانستان بانک،  نمونه شایسته گزینی رئیس کُل د افغانستان بانک میباشد و به این منظور به رئیس کُل د افغانستان بانک تبریک گفته، آرزو نمود که د افغانستان  بانک با تقرر کادر های جوان و ورزیده به دستاورد های بیشتر نائل گردد.

در این محفل علاوه بر هیئت رهبری د افغانستان بانک، محترم فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه، نصیر احمد دُرانی وزیر احیا و انکشاف دهات، روسای بانک های تجارتی، نمایندگان رسانه های  جمعی کشور و شماری از آمرین و معاونین شعبات مختلف د افغانستان بانک  نیز اشتراک ورزیده بودند.