د افغانستان بانک پیرامون تفکیک بانکنوت های مندرس از نامناسب کنفرانس مطبوعاتی برگزار نمود

کابل، 25دلو 1395- د افغانستان بانک به منظور تفکیک پولهای نامناسب از پولهای مندرس که اعتبار از تاریخ اول حمل 1396 قابل معاوضه نبوده و مصادره میشود کنفرانس مطبوعاتی برگزار نمود.

محترم محمد قسیم رحیمی حین آغاز سخن در این کنفرانس گفت که طوریکه اطلاع دارید د افغانستان بانک از دو هفته اخیر با پخش اطلاعیه ای از هموطنان عزیز تقاضا نموده است که آن عده پولهای نامناسب  را که روی شان نوشته و یا نقاشی شده باشد، مهر خورده باشد و یا سوراخ تسلسلی داشته باشد، ماده چسپدار روی شان بکار رفته باشد (بدون اسکاشتیپ)، بانکنوت که شسته شده باشد و یا از اثر پاشیدن تیزاب و سایر مواد کیمیاوی دیگر تخریب شده باشد  را در تمام نمایندگی های د افغانستان بانک و بانک های تجارتی بدون تادیه کدام فیس با بانکنوت قابل استفاده تعویض نمایند.

محترم رحیمی افزود که مدت تعیین شده صرفاً در مورد پول های نا مناسب بوده و هموطنان عزیز باید بدانند که د افغانستان بانک بانکنوت های را که بنابر کثرت استفاده در داد و ستد روزانه، مندرس شده باشد را در هر وقت و زمان  جمعآوری و معاوضه می نماید.

محترم رحیمی بانکهای تجارتی و صرافی ها را  یکبار دیگر متوجه این مهم ساخته و از آنها خواست تا برای رفع مشکلات هموطنان رسیدگی لازم نمایند.

قابل یاد آوریست که در حاشیه این کنفرانس، نمایندگان بانکهای تجارتی و صرافی های سرای شهزاده در زمینه پذیرش بانکنوت های مندرس، مشکلات و پیشنهادات خود را در میان گذاشتند که در زمینه  از جانب معاون دوم افغانستان بانک وعده همکاری همه جانبه سپرده شد.

در این محفل علاوه برمحترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک، رییس و اعضای اتحادیه صرافان سرای شهزاده، نمایندگان بانک های تجارتی، نمایندگان رسانه های  جمعی کشور و شماری از آمرین و معاونین شعبات مختلف د افغانستان بانک  نیز اشتراک ورزیده بودند.