نشست هیئت رهبری د افغانستان بانک پیرامون جمعآوری پولها ینا مناسب بارؤسای بانکهای تجارتی

کابل، 27 دلو 1395- هیئت رهبری د افغانستان بانک به منظور تفکیک پولهای نامناسب از پولهای مندرس و تمدید معیاد جمعآوری پولهای نا مناسب نشست اختصاصی برگذار نمود.

محترم محمد قسیم رحیمی که طی این نشست صحبت مینمود گفت که د افغانستان بانک از دو هفته بدینسو با پخش اطلاعیه ها از هموطنان عزیز تقاضا نموده است که پولهای نامناسب  را که روی شان نوشته و یا نقاشی شده باشد، مهر خورده باشد و یا سوراخ تسلسلی داشته باشد، ماده چسپدار روی شان بکار رفته باشد (بدون اسکاشتیپ)، بانکنوت که شسته شده باشد و یا از اثر پاشیدن تیزاب و سایر مواد کیمیاوی دیگر تخریب شده باشد  را در تمام نمایندگی های د افغانستان بانک و بانک های تجارتی بدون تادیه کدام فیس با بانکنوت قابل استفاده تعویض نمایند.

محترم رحیمی افزود که  بنابر تقاضای هموطنان عزیز، هیئت رهبری د افغانستان بانک تصمیم گرفت تا برای فراهم آوری سهولت هرچه بیشتر برای هموطنان، پروسه اخذ بانکنوت های نا مناسب را  الی اخیر اسد 1396 تمدید نماید.

محترم رحیمی همچنان گفت که بانکنوت های که بنابر کثرت استفاده در داد و ستد روزانه، مندرس شده و سکاشتیب شده باشد و یا خطوط خفیف بروی آن صورت گرفته باشد،  شامل محدودیت زمانی نبوده و در هر وقت زمان  جمعآوری و بدون کدام فیس یا کمیشن معاوضه میگردد ،  بانکهای تجارتی و صرافی ها مکلف هستند تا برای رفع مشکلات هموطنان رسیدگی لازم نمایند.