جلسه کمیته بانکداری اسلامی با اتحادیه بانک های افغانستان برگزار شد

کابل، 17 حوت 1395 - جلسه کمیته بانکداری اسلامی با اتحادیه بانک های افغانستان تحت ریاست محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک بر گزار گردید. در این نشست روی چگونگی فعالیت های بانکداری اسلامی در کشور صحبت و تبادل نظر صورت گرفت.

در نخست محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک ضمن حساس خواندن این چنین جلسات با اتحادیه بانک های افغانستان گفت که برگزاری این چنین جلسات در بهبود امور بانکداری در کشور مفید بوده و در جهت رفع مشکلات در بانکداری سنتی و بانکداری اسلامی یک امر مهم محسوب می گردد.

محترم نوشیر معاون اول د افغانستان بانک افزود که د افغانستان بانک جهت قانونمند سازی بخش بانکداری اسلامی از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزیده است، بدین ملحوظ در قانون بانکداری افغانستان نیز تعدیلاتی را در جهت جابجایی بانکداری اسلامی بمیان آورد که از سوی شورای محترم ملی تصویب گردید.

در این نشست پیرامون موضوعات مختلف چون همکاری د افغانستان بانک در رابطه به جلب و حمایت مالی بانک انکشافی اسلامی عربستان سعودی با بخش بانکداری اسلامی کشور، تعدیلات در صنف بندی مقره های بانکداری اسلامی در کشور، نشر سکوک یا اوراق بهادار برای بانکداری اسلامی و تدوین جلسات ماهوار با کمیته بانکداری اسلامی اتحادیه بانک های افغانستان نیز صحبت صورت گرفت.

در اخیر بعد از استماع موضوعات یاد شده تصمیم بر آن شد تا موارد تذکر داده شده به شکل پروپوزل تهیه گردد تا روی آن از جانب هیئت رهبری د افغانستان بانک غور و بررسی صورت گرفته و در جهت تطبیق آن در آینده تصمیم اتخاذ گردد.