شایسته سالاری اصل مهم استخدام در د افغانستان بانک است

کابل، 19 حمل 1396- د افغانستان بانک با رعایت اصل شایسته سالاری که در گزینش افراد نخبه و شایسته دارد محترم رضوان الله مسکین را به سمت آمر عمومی خدمات، محترم عبدالمتین  غفوری را به سمت  معاون دسترسی عامه به خدمات مالی و محترم احمد خالد را به حیث معاون تحقیق وگزارش دهی آمریت عمومی سیاست پولی تعیین نمود.

 محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک حین صحبت در این محفل گفت که  مبارزه با فساد اداری، حساب دهی  و تأمین شفافیت از ارزش های محوری د افغانستان بانک به حساب می آید که نقش هر یک از شعبات د افغانستان بانک برای دست یافتن به  این ارزش ها  بسیار مهم و تاثیر گزار  می باشد.

در ادامه معاون اول د افغانستان بانک  طرح سیاست های معقول پولی و ارزی منطبق با وضعیت کشور، رشد اقتصادی، تأمین ثبات قیمت های داخلی و ثبات ارزش پول ملی را اهداف سیاست پولی د افغانستان بانک عنوان نموده افزود که برای نیل به این اهداف همواره تلاش صورت گرفته  تا جوانان نخبه و دارای تحصیلات عالی و متخصص در د افغانستان بانک استخدام گردد.

متعاقباً  محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک در زمینه صحبت نموده گفت که توقع میرود، با تلاش های پیهم خویش در بهبود و مؤثریت هر چه بیشتر نظام بانکی ممد واقع شوید. وی از نقش توسعه دسترسی عامه به خدمات مالی یاد آوردی نموده  و هر یک را متوجه اهمیت وظایف شان نمود.  

قابل ذکر است که در محفل یاد شده علاوه بر معاون اول و دوم د افغانستان بانک شماری از آمرین شعبات د افغانستان بانک نیز اشتراک نموده بودند.