د افغانستان بانک در تلاش توسعه بانکداری اسلامی در کشور

کابل، 21 حمل 1396- دومین جلسه کاری بانکداری اسلامی با حضور داشت محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک، در تالار کنفرانس های د افغانستان بانک راه اندازی شد.

محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک حین صحبت در این جلسه گفت که د افغانستان بانک  در کنار سایر خدمات بانکی تلاش می کند تا زمینه بیشتر را برای رشد بانکداری اسلامی در  کشور فراهم نماید.

محترم نوشیر افزود که توسعه بانکداری اسلامی سبب ایجاد سهولت های بیشتر برای تجار و متشبثین در کشور خواهد شدکه  با استفاده از مزایای بانکداری اسلامی می توانند در رشد اقتصادی کشور  مفید واقع گردند.

معاون اول د افغانستان بانک راه اندازی این نشست ها را برای نظام بانکی کشور مؤثر دانسته ضمن  وعدۀ  همکاری روی  غور و بررسی همه جانبه پیشنهادات از جمله پیشنهاد روی  جلب قرضه از بانک انکشاف اسلامی جهت توسعه بانکداری اسلامی، ایجاد مکانیزم و مقرره توزیع فایده در بانکداری اسلامی، موضوع صکوک، سرمایه گذاری بانکداری اسلامی در خارج از کشور و مقررۀ صنف بندی دارایی ها و  چگونگی توسعه بانکداری اسلامی موضوع  را به جلسه بعدی موکول نمود.  

قابل ذکر است که خدمات بانکدای اسلامی از سوی هفت بانک تجارتی در کشور عرضه میگردد و این بانک ها کمیته هایی را ایجاد نموده اند تا بر اساس آن بتوانند زمینه های  بهتر عرضه خدمات بانکداری اسلامی را برای هموطنان فراهم آورند.