ورکشاپ آموزشی روی اهداف و وظایف د افغانستان بانک در زون غرب د افغانستان بانک راه اندازی شد

ورکشاپ  آموزشی یک  روزه در مورد  اهداف، وظایف و حفظ و نگهداشت پول افغانی از سوی دفتر ساحوی زون غرب د افغانستان بانک  برای  شماری از محصلین، عرضه کننده گان خدمات پولی و صرافان بتاریخ ۲۷ حمل ۱۳۹۶ در مرکز آموزش و رشد کارمندان دفتر ساحوی  زون غرب راه اندازی شد.

انور شاه یوسفی آمر زون غرب د افغانستان بانک در ابتدای محفل  راه اندازی این چنین ورکشاپ ها را برای آگاهی دهی اقشار مختلف جامعه اعم از شاگردان مکاتب، محصلین و عرضه کننده گان خدمات پولی در کشور مفید خوانده گفت که دفاتر ساحوی زون های  د افغانستان بانک همواره تلاش نموده تا در حیطه صلاحیت ها و وظایف شان در جهت روشنگری اذهان عامه اقدامات لازم را انجام دهند.

در عین حال، عبدالناصر قریشی اقتصادان زون غرب که  جریان ورکشاپ را برای اشتراک کننده گان ارائه میکرد گفت که یکی از وظایف د افغانستان بانک چاپ بانکنوتهای افغانی و ضرب مسکوکات است. محترم قریشی نشر و مراقبت از بانکنوتها را جزوی مسؤلیت های د افغانستان بانک خوانده اما از مردم نیز تقاضا نمود تا در امر حفظ و نگهداشت افغانی و ترویج هر چه بیشتر استفاده از افغانی در معاملات داد وستُد همکاری نموده و از پروسه ترویج پول ملی در عمل حمایت نمایند. 

باید یاد آور شد  که پیش از این،  زون های شرق و جنوبغرب د افغانستان بانک نیز این چنین ورکشاپ ها را  راه اندازی نموده اند.