تدویر نخستین جلسه بانکی و مالی بمنظور ایجاد سهولت دسترسی به قرضه های بانکی

کابل، 10 ثور 1396: نخستین جلسه گروپ بانکی و مالی که اعضای آن متشکل از نمایندگان د افغانستان بانک، وزارت مالیه و اتاق تجارت و صنایع افغانستان میباشد،تحت ریاست محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک تدویر جلسه نمود.

محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک حین سخنرانی افتتاحیه گفت "  طوریکه در جریان قرار دارید مقام محترم ریاست جمهوری بنابر سفارش  بانک جهانی روی ایجاد سهولت هرچه بیشتر قرضه دهی به سکتور خصوصی و کاهش تکتانه بانکی، گروپ بانکی و مالی را که متشکل از د افغانستان بانک، وزارت مالیه و اتاق تجارت و صنایع افغانستان میباشد، در این راستا موظف نموده است، از اینرو د افغانستان بانک مصمم بر آن است تا در چوکات قانون، زمینه دسترسی هرچه  بیشتر خدمات بانکی  را  فراهم نموده  تا هموطنان و تجار ملی بتوانند جهت رشد اقتصاد کشور از بانک های تجارتی به صورت سهل قرضه دریافت نمایند".

محترم رحیمی شعبات ذیدخل د افغانستان بانک را هدایت داد تا در زمینه با در نظرداشت قوانین د افغانستان بانک و بانکداری از هیچ نوع سعی و تلاش در امر فراهم آوری تسهیلات لازم قرضه دهی دریغ نورزیده و جداً با تیم مؤظف همکار باشند.

طی این جلسه تصمیم بر آن شد تا به تعداد هفت تن از اعضای این گروپ روی چگونگی ساخت  میکانیزم موضوع یاد شده،  کار نموده  و در جلسه بعدی  مطرح تا روی آن تصمیم اتخاذ شود.

قابل یاد آوریست که  در این جلسه نمایندگان محترم از ریاست جمهوری، ریاست محترم اجرائیه ،وزارت محترم  تجارت، وزارت محترم مالیه، اتاق تجارت و آمرین بخش های مالی، نظارت امور  بانک ها، ثبت اعتبارات عامه، توسعه دسترسی عامه به خدمات مالی د افغانستان بانک، نیز حضور داشتند.