د افغانستان بانک به تقویت منابع بشری اولویت میدهد

د افغانستان بانک برای 23 تن از اشتراک کننده گان ورکشاپ آموزشی در بخش مالی که با همکاری انستیتوت مالی و بانکداری (AIBF)  راه اندازی گردیده بود سند فراغت توزیع نمود.

محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک در محفلی که به همین منظور راه اندازی گردیده بود گفت که انستیتوت مالی و بانکداری همواره  برای ارتقای ظرفیت بشری کارمندان د افغانستان بانک، کمک و همکاری نموده است، راه اندازی ورکشاپ ها و کورس های آموزشی  کوتاه مدت و دراز مدت به هدف ارتقای ظرفیت، مثالی خوبی از همکاری  آن اداره میباشد.

محترم واحد الله نوشیر افزود که  منابع بشری در کشور بزرگترین سرمایه بوده و د افغانستان بانک از جمله اداراتی است که همواره برای رشد  ظرفیت کارمندان  خویش تلاش نموده تا کارمندان ضمن فراگیری سیستم های عصری در انجام وظایف بیشتر از پیش بدرخشند.

در ادامه محترم بشر مل پسرلی آمر عمومی منابع بشری  د افغانستان بانک در کنار با اهمیت خواندن ارتقای ظرفیت کارمندان افزود که در نظر داریم تا سال 2020 هشتاد در صد از کارمندان د افغانستان بانک در گام نخست سند لیسانس، بعداً ماستری و در کنار آن حتی دوکتورای خود را بدست آورند.

وی همچنان افزود که در کنار همکاری انستیتوت مالی و بانکداری افغانستان، د افغانستان بانک  با بانک های مرکزی سایر کشورها در تماس است تا زمینه های تحصیلی کارمندان را  به سویه ماستری و دوکتورا  مهیا  نماید.

طبق گزارش های آمریت عمومی منابع بشری د افغانستان بانک،  در چهار ماه گذشته در حدود 170 تن از  کارمندان در داخل بانک آموزش دیده اند، و در کنار آن با 10 پوهنتون خصوصی صحبت ها جریان دارد تا در راستای ارتقای ظرفیت  و بلند بردن سطح علمی کارمندان با د افغانستان بانک همکاری صورت گیرد.

در حال حاضر شماری از کارمندان د افغانستان بانک در پوهنتون های داخل و خارج از کشور مصروف آموزش اند که در آینده با رشد ظرفیت ها و توانایی های بلند دوباره در د افغانستان بانک ایفای وظیفه خواهند نمود.