سیمینار آموزشی فرهنگ حفظ و نگهداشت پول افغانی در زون غرب د افغانستان بانک راه اندازی گردید

د افغانستان بانک همواره تلاش ورزیده است تا هموطنان را تشویق نماید تا در هنگام خرید و فروش روزانه از پول ملی که نماد هویت و فرهنگ ملی ماست، استفاده نمایند. به همین منظور سیمینار آموزشی را در زون ساحوی غرب  پیرامون استفاده از پول افغانی در معاملات و داد و ستد روزانه، چگونگی حفظ و نگهداشت پول ملی و جلوگیری از استفاده اسعار و اضرار ناشی از استفاده اسعار بالای اقتصاد کشور، راه اندازی نمود.

محترم انور شاه یوسفی آمر زون ساحوی غرب د افغانستان بانک طی این محفل که پیرامون چگونگی حفظ و نگهداشت پول افغانی صحبت می نموده گفت که ماده سی و سوم قانون د افغانستان بانک تصریح می دارد: " پول رایج و واحد پولی افغانستان، افغانی است" به همین منظور ارج گزاری  به پول افغانی وظیفه هر یک از شهروندان کشور است، به هر اندازه ای که ما پول افغانی را در معاملات، خرید و فروش و داد و ستد بکار ببریم و از بکارگیری اسعار جلوگیری کنیم  به همان میزان پول افغانی بیشتر ترویج پیدا میکند که این امر در حفظ ارزش و ثبات آن، مؤثر است.

این سیمینار آموزشی برای 600 تن شامل مقامات دولتی،استادان و محصلین پوهنتون های خصوصی و دولتی، صرافان  و فراهم کننده گان خدمات پولی در زون غرب راه اندازی گردیده بود.