هیئت رهبری د افغانستان بانک پیرامون مقرره قرضه دهی با اتحادیه بانکها گفتگو نمود

کابل، 23 جوزا 1396– محترم  واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک با محترم نجیب الله امیری رئیس اتحادیه بانکها و شماری از نماینده گان بانک های تجارتی روی مقرره قرضه دهی بحث و گفتگو کرد.

محتر واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک در این نشست گفت که د افغانستان بانک  به هدف پیشرفت و انکشاف سکتور مالی با بانکها مشوره نموده و برای بانک های خصوصی رهنمود ها و  مقرره های را میسازد تا بانکهای خصوصی در پرتو آن بتوانند به شکل مصئون و در فضای قانونی،  داد و ستد های مالی خود را ادامه دهند.

در این نشست نماینده گان بانک های خصوصی از هیئت رهبری د افغانستان بانک تقاضا نمودند تا  در مقرره قرضه دهی از سوی د افغانستان بانک بازنگری صورت بگیرد. معاون اول د افغانستان بانک به نمایندگی از  هیئت رهبری د افغانستان بانک تعهد نمود که مقرره متذکره را بعد از  مطالعه و ارزیابی  با شورای عالی د افغانستان بانک  در میان گذاشته  و بعد از غور و بررسی همه جانبه، در جلسه آینده روی آن تصمیم  قاطع اتخاذ خواهند کرد.

قابل ذکر است که د افغانستان بانک به عنوان بانک مرکزی به هدف نظارت بهتر و مؤثر بانک های دولتی و خصوصی جلسات مختلف را با نمایندگان بانکها راه اندازی می نماید تا بتواند عملکرد بانک ها را نظارت و زمینه مناسب  عرضه خدمات مالی را برای بانکها بیشتر از بیش فراهم نماید.