د افغانستان بانک پروژه پرداخت معاشات از طریق مبایل را مورد ارزیابی قرار داد

کابل، 27 جوزا 1396- د افغانستان بانک پروژه پرداخت معاشات از طریق مبایل  را با حضور داشت شرکت های مخابراتی روشن و افغان بیسیم مورد  ارزیابی و تحقیق قرار داد.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک  طی صحبتی در این  محفل گفت که در گام نخست باید  اجرأ معاشات کارمندان  از طریق مبایل یکبار دیگر مورد  ارزیابی قرار گرفته و  مشکلات موجود حل گردد تا بعد از عملی شدن آن  شکایات مردم را در پی نداشته باشد و در گام بعدی در  انتقال معاشات از طریق مبایل سهولت های به میان آید.  

رئیس کُل د افغانستان بانک در این نشست به عزیزی بانک هدایت داد،  در تمام نمایندگی های  خود به هدف انتقال معاشات از طریق مبایل  تعداد کارمندان این بخش را افزایش داده تا داد و ستُد های پولی به شکل بهتر صورت بگیرد.  

محترم صدیق افزود که  باید فیس انتقال پول از طریق مبایل کاهش یابد تا کارمندان دولت زیاد متضرر نشوند ودر عین حال باید وزارت کار و امور اجتماعی نمونه خوبی  در زمینه انتقال معاشات از طریق مبایل باشد  تا مردم بیشتر به انتقال معاشات از طریق مبایل علاقمندی حاصل نمایند و از طریق این سیستم داد و ستُد پولی صورت گیرد.

در این نشست در مورد سیستم متذکره گزارش هیئت تحقیق  نیز به سمع حاضرین رسانیده شد و بعد از آن نماینده شرکت روشن ( ام پیسه) طی صحبتی گفت که همیشه تلاش صورت گرفته تا در انتقال معاشات کارمندان دولت از طریق مبایل سهولت های ایجاد گردد که این پروسه طوریکه رهبری محترم د افغانستان بانک در جریان قرار دارند  در وزارت کار و امور اجتماعی به شکل امتحانی در حال اجرا است،  در حال حاضر به تعداد  4 هزار کارمند وزارت کار و امور اجتماعی از طریق مبایل معاشات خود را دریافت میکنند.  

در حالی در مورد عملی شدن انتقال معاشات  از طریق مبایل  بحث صورت میگیرد که  سیستم ام پیسه  علاوه بر ایجاد سهولت برای انتقال  پول می تواند یک سیستم خوبی برای تفتیش و کنترول باشد و از فساد اداری در ادارات  دولتی جلوگیری نماید.

قابل ذکر است که در این محفل علاوه بر نماینده گان شرکت های  مخابراتی روشن و افغان بیسیم، رووف الدین ملکزی  مشاور تخنیکی رئیس جمهور و لعل آریوبی معاون اداری  وزارت کار و امور اجتماعی نیز اشتراک نموده بودند.