برنامه های تنویری استفاده از پول افغانی در زون جنوب شرق د افغانستان بانک راه اندازی شد

21 سرطان 1396- به ادامه تلاش های د افغانستان بانک در راستای ترویج و حفظ و نگهداشت پول افغانی این بار زون جنوب شرق د افغانستان بانک چندین ورکشاپ، سیمینار، و نشست های تنویری را برای شماری از استادان، محصلین پوهنتون ها، متعلمین مکاتب، مسؤلین ریاست حج اوقاف و مسؤلان اطاق تجارت و صنایع ولایات زون جنوب شرق در سالون جلسات زون جنوب شرق راه اندازی نمود.

در این سیمینار ها و نشست ها که حدود دو ماه ادامه داشت روی اهمیت استفاده از پول ملی و چگونگی حفظ و نگهداشت این سرمایه ملی و نقش استادان، محصلین، متعلمین، مسؤلان ریاست حج اوقاف در پروسه تنویر سازی اذهان عامه در راستای استفاده هر چه بیشتر از پول افغانی صحبت و تبادل نظر صورت گرفته است.

در عین حال،  در این نشست ها  روی نقش مسؤلان ریاست حج اوقاف و  ملا امامان تاکید صورت  گرفته یاد آوری گردیده است که علما به نسبت دانش دینی که دارند، همه وقت مورد احترام بوده از این جهت آنان میتوانند نقش مهم و اثر گذار در سمت و سو دادن افکار عامه در بخش های مختلف از جمله ترویج پول افغانی داشته باشند.

از طرفی هم،  مسؤلان ولایتی با استفاده از این برنامه،  راه اندازی این نشست ها و سیمینار ها را در جهت روشنگری اذهان عامه در پروسه ترویج پول افغانی مهم خوانده تعهد نمودند که در این پروسه ملی از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهند ورزید.

باید یاد آور شد  که پیش از این،  زون های شرق و جنوبغرب د افغانستان بانک نیز این چنین ورکشاپ ها و سیمینار های  را  راه اندازی نموده اند.