د افغانستان بانک برای صرافان و ارائه کننده گان خدمات پولی ورکشاپ آموزشی آگاهی عامه را راه اندازی نمود

کابل، 27 سرطان 1396- د افغانستان بانک برای شماری از صرافان و ارائه کننده گان خدمات پولی در رابطه به  چگونگی ارائه جواز و  آشنایی  با معیار های جلوگیری از پولشویی و تمویل تروریزم ورکشاپ آموزشی دو روزه  را راه اندازی نمود.

 محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک در سخنان افتتاحیه محفل، هدف از راه اندازی این برنامه آموزشی را  ازدیاد معلومات  عمومی و تخینکی صرافان در بخش مالی و مصؤن سازی بیشتر  نظام بانکی عنوان نموده گفت که د افغانستان بانک آماده است تا برای صرافان در بخش های ارائه جواز، تهیه گزارش وآشنایی با معیار های پولشویی هر نوع برنامه های آگاهی دهی عامه را راه اندازی نماید.

محترم معاون اول د افغانستان بانک در این برنامه از صرافان خواست که تمام اجراات خود را مطابق قانون و مقررات انجام داده و در ارائه گزارش دهی اصل شفافیت را در نظر بگیرند.

در عین حال،  نماینده اتحادیه صرافان راه اندازی  چنین برنامه ها را  سودمند خوانده و خواهان همکاری های بیشتر د افغانستان بانک در زمینه گردید.

د افغانستان بانک پیش از این نیز چنین ورکشاپ های آموزشی را برای صرافان و ارائه کنندگان خدمات پولی آنان  راه اندازی نموده تا در زمینه  اجراات بشکل معیاری معلومات بیشتر بدست آورند.

 قابل ذکر است که در این برنامه به شمول اعضای آمریت عمومی نظارت مالی 600 تن از صرافان و ارائه کننده گان خدمات پولی نیز اشتراک نموده بودند.