ورکشاپ آموزشی ثبت اعتبارات عامه در زون غرب برگزار گردید

هرات، 6 سنبله 1396- ورکشاپ آموزشی ثبت اعتبارات عامه در آمریت ساحوی زون غرب د افغانستان بانک در ولایت هرات برگزار شد. این ورکشاپ که به همکاری مالی بانک جهانی تدویر یافته بود، به هدف معرفی سیستم های ثبت اعتبارات عامه و ثبت حقوق رهنی بر اموال منقول راه اندازی شده بود. در این ورکشاپ به تعداد هفتاد تن از مدیران و  کارمندان بخش های مختلف بانک های خصوصی و مؤسسات قرضه های کوچک اشتراک نموده بودند.

سیستم های ثبت اعتبارات عامه به صورت عملی، دقیق و علمی توسط محترم ناصر سهاک معاون آمریت ثبت اعتبارات عامه برای اشتراک کننده‌گان به معرفی گرفته شد که مورد استقبال گرم شاملین قرار گرفت.

جمع بندی ورکشاپ توسط محترم انور شاه یوسفی آمر زون غرب د افغانستان بانک به بررسی گرفته شده و در گوشۀ از سخنان اش افزود که یگانه را رسیدن به اهداف معیاری و قبول شده جهانی در راستای تحکیم نظام بانکی کشور ضرور است تا همه دست اندر کاران نظام بانکی خود را با دانش مسلکی به گونه دقیق آشنا نموده تا نقش ارزندۀ را در بلند بردن خدمات بانکی به اجراء بگذارند که نمونه بارز آن اشتراک در این ورکشاپ است که به اندوخته های ما افزوده شد.

قابل یادآوریست که مطابق سروی بانک جهانی، در سال 2011  در سراسر جهان در حدود 85 دفتر ثبت اعتبارات عامه وجود داشته و خوشبختانه آمریت ثبت اعتبارات عامه د افغانستان بانک نیز شامل آن می باشد.

آمریت ثبت اعتبارات عامه د افغانستان بانک، در سال 2008 به همکاری بانک جهانی تأسیس گردید که اکنون بیش از 200000 مشتری ثبت سیستم ثبت اعتبارات عامه می باشند.