د افغانستان بانک، نشستی را به هدف تطبیق پلان استراتیژیک دوم خود برگزار کرد

کابل 19 سنبله 1396- پلان استراتیژیک دوم د افغانستان بانک، ( 1396 الی 1399) منحیث یک سند مهم و پویا تهیه، ترتیب و جهت بهتر شدن فعالیت ها و انسجام هرچه بیشتر امور به دسترس شعبات مختلف د افغانستان بانک قرار گرفت. این پلان تعهد د افغانستان بانک در راستای تحقق اهداف سیاست های کلان اقتصادی و پولی کشور که ثبات قیمت ها، رشد اقتصادی و سطح مطلوب اشتغال شامل آن می باشد، را احتوا میکند.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک، در حالیکه به چالش های موجود فرا راه تطبیق این پلان و نکات ضعف و نیرومندی همکاران در تطبیق پلان استراتیژیک اول اشاره می نمود، اظهار داشت که رسیدن به رشد اقتصادی مناسب، انکشاف پایدار و خودکفایی نیازمند شکل گیری بستر مناسب مانند تأمین و حفظ ثبات اقتصاد کلان است. د افغانستان بانک به عنوان نهاد متولی طرح، تدوین و تطبیق سیاست پولی افغانستان و تنظیم و نظارت بر سکتور مالی و بانکی کشور مسئولیت مهم را بدوش دارد. پلان استراتیژیک دوم د افغانستان بانک به مثابۀ نقشۀ راه که در همسویی و هماهنگی با "چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان" تهیه شده؛ چشم انداز، اولولیت ها و فعالیت های استراتیژیک را طی دورۀ چهار سال آینده ترسیم می نماید.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک افزود که تمام کارمندان د افغانستان بانک باید در تطبیق این پلان از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نه ورزند، زیرا تطبیق آن، د افغانستان بانک را به سوی پیشرفت و تطبیق سیاست های کُلی بانک نزدیک نموده و سیستم مالی را علمی تر و اکادمیک تر می سازد.

این پلان مشتمل بر هفت رکن استراتیژیک از قرار "ارتقای مؤثریت سیاست پولی، اصلاح و تقویت چارچوب حقوقی، مقرراتی و نظارتی، گسترش دسترسی به خدمات مالی، افزایش کارایی نظام پرداخت، مدیریت خطرات، ارتقای میکانیزم های محاسباتی، بودجه سازی و تفتیش داخلی، تحکیم امنیت زیربناها و همچنان بهبود سیستم مدیریت منابع بشری می باشد. پلان استراتیژیک چهار ساله د افغانستان بانک شامل تمام فعالیت های شعبات مختلف است که تا چهار سال آینده مسیر فعالیت های د افغانستان بانک را مشخص می سازد.