ورکشاپ آموزشی سیستم های ثبت اعتبارات عامه در زون شرق راه اندازی شد

ننگرهار، 21 سنبله 1396- ورکشاپ آموزشی در مورد سیستم های ثبت اعتبارات عامه در آمریت  ساحوی زون شرق د افغانستان بانک برگزار گردید. این ورکشاپ که به هدف معرفی سیستم های ثبت اعتبارت عامه و ثبت حقوق رهنی بر اموال منقول راه اندازی گردیده بود به کمک مالی بانک جهانی تدویر یافته و در آن آشنائی با سیستم های پشرفته بانکی و فن آوری های نوین در این عرصه، عرضه خدمات بانکی را معیاری ساخته و باعث کسب رضایت مشتریان میشود.

در نخست سیستم ثبت اعتبارات عامه توسط محترم ناصر سهاک معاون آمریت ثبت اعتبارات عامه برای اشتراک کننده‌گان به معرفی گرفته شد که مورد استقبال گرم شاملین قرار گرفت.

متعاقباً محترم احمد زی توحید یار آمر زون شرق د افغانستان بانک روی اهمیت ورکشاپ  صحبت نموده افزود که مطابق سروی سال 2011 بانک جهانی، در سراسر جهان حدوداً 85 دفتر ثبت اعتبارات عامه وجود داشته و خوشبختانه آمریت ثبت اعتبارات عامه د افغانستان بانک نیز شامل آن می باشد. این آمریت همواره تلاش نموده  تا برای دریافت کننده گان قرضه سهولت های را ایجاد نماید،  تا شماری زیادی از متشبثین در فضای آرام و مورد اعتماد از تسهیلات اخذ قرضه مستفید شوند. در این ورکشاپ به تعداد 65 تن از مدیران وکارمندان  بخش های مختلف بانک های خصوصی، مؤسسات قرضه های کوچک و نمایندگان جامعه صنایع دستی  اشتراک نموده بودند.

قابل یاد آوریست که آمریت ثبت اعتبارات عامه د افغانستان بانک، در سال 2008  میلادی به همکاری بانک جهانی تأسیس گردید که اکنون بیش از 200 هزار مشتری ثبت سیستم ثبت اعتبارات عامه می باشند  و این رقم همه روزه در حال افزایش است.