آمادگی د افغانستان بانک برای راه اندازی سروی جهت جمع آوری آمار دقیق سرمایه گذاری مستقیم خارجی

کابل، 23 عقرب 1396- آمریت سیاست پولی د افغانستان بانک در نظر دارد تا سروی را  بمنظور بدست آوردن ارقام دقیق سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور، راه اندازی نماید. طرح ابتدایی این سروی که قرار است به درخواست صندوق بین المللی پول اجرا شود، امروز با هیئت رهبری د افغانستان بانک شریک ساخته شد. 

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک ضمن ابراز خرسندی از ارائه این طرح گفت که جمع آوری ارقام دقیق سرمایه گذاری خارجی در افغانستان و ارائه آن برای جهان  نشان دهنده تقویت سکتور اقتصادی در کشور می باشد.

رئیس کُل د افغانستان بانک راه اندازی سروی متذکره  را گامی مثبت در راستای بدست آوردن آمار دقیق در مورد سرمایه گذاری خارجی و تولیدات داخلی یا (GDP)  در کشور  عنوان نمود و گفت که این سروی میتواند پاسخگوی توقع تمام ادارات در رابطه به بدست آوردن آمار و  ارقام  دقیق از سوی د افغانستان بانک، باشد.   

در عین حال آمریت سیاست پولی د افغانستان بانک میگوید که بمنظور راه اندازی سروی متذکره با وزارت های مالیه و تجارت نیزصحبت  صورت گرفته است. صندوق بین المللی پول در نظر دارد  تصامیم خود را بعد از ارائه دقیق ارقام از سوی د افغانستان بانک عملی نماید.  این سروی  قرار است تا پایان سال 2019 میلادی به اتمام برسد.

قابل ذکر است که اقتصاد هر کشور روی  سرمایه گذاری آن  استوار است، سرمایه گذاری سبب به میان آمدن تولید می شود و تولید  همراه با تلاش و فعالیت های مردم در جامعه سبب تقویت اقتصادی کشور میگردد.