از پیشرفت های افغانستان در زمینه مبارزه علیه تطهیر پول در نشست استرالیا ستایش شد

در نشست اخیر گروه آسیا و اقیانوسیه در باره مبارزه علیه تطهیر پول( APG )  که در استرالیا بتاریخ 12 جنوری سالروان میلادی برگزار شد، از پیشرفت ها، دستاوردها و تلاش های افغانستان در زمینة مبارزه علیه تطهیر پول  و تمویل تروریزم قدردانی و ستایش صورت گرفت .

محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک که با هیئت  همراه در این جلسه شرکت نموده بود به پیشرفت های مهم افغانستان در عرصة مبارزه علیه تطهیر پول  و تمویل تروریزم اشاره نمود و گفت که افغانستان در راستای مبارزه علیه تطهیر پول  و تمویل تروریزم تلاش های همه جانبه می ورزد و متعهد است که با جامعه جهانی در این راستا گام های استوار بگذارد .

محترم خان افضل هده وال در این نشست مهم افزود که تصاویب قانون جلوگیری از تطهیر پول، قانون جلوگیری از تمویل تروریزم و تسوید مقرره های گوناگون در پرتو قوانین متذکره  نشاندهندة عزم راسخ افغانستان در مبارزه علیه فعالیت های غیر مشروع مالی و اقتصادی است و با تمام توان مبارزه می کند تا یک اقتصاد پویا، مشروع و رو به رشد راکه نقش اساسی در توسعه اقتصادی ایفا نماید، حمایت و تقویت نماید.

شرکت کنندگان نشست گروه آسیا و اقیانوسیه در زمینه مبارزه علیه تطهیر پول ضمن ستایش از تصویب قوانین و تسوید مقرره ها و ایجاد سیستم های جدید، نگرانی های  قسمی شان را در زمینه اجراات عملی قانونی در زمینه مبارزه علیه تطهیر پول و تمویل تروریزم ابراز داشتند که از طرف هیئت افغانستان توضیحات همه جانبه ارائه گردید .

گروه اسیا و اقیانوسیه در رابطه به مبارزه علیه تطهیر پول APG عضو غیر وابسته گروه (FATF) است که در حال حاضر 40 عضو و تعدادی ناظر دارد و افغانستان عضو مستقل این گروه (APG) است که تلاش می نماید با فعالیت های همه جانبه در راستای مبارزه علیه تطهیر پول و تمویل تروریزم، نقش مهم و مؤثر ایفآ نماید.