روی توسعه و تطبیق سیستم پرداخت در کشور نشستی دایر گردید

بتاریخ 21 دلو 1393 نشستی میان هیئت رهبری د افغانستان بانک، اداره سیستم پرداخت افغانستان و روسای بانکهای تجارتی روی چگونگی توسعه سیستم پرداخت در تمام بانکهای تجارتی کشور در تالار کنفرانس های د افغانستان بانک صورت گرفت.

در ابتدای این نشست محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک روی اهمیت سیستم های سالم و مؤثر پرداخت و مسوولیت های د افغانستان بانک پیرامون توسعه، ثبت، نگهداری، تنظیم و نظارت بر سیستم های پرداخت صحبت نموده وعلاوه نمود که د افغانستان بانک طبق قانون طی بیشتر از دوازده سال گذشته همواره در قسمت توسعۀ سیستم های پرداخت در کشور از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ ننموده و در این راستا دستاورد های خوبی را نیز به همراه داشته است که میتوان از پرداخت ذریعه کارت های گوناگون پرداختی بوسیله بانک ها و موبایل بوسیله شرکت های مخابراتی یادآوری کرد.

محترم هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک ضمن تصریح تسهیلات، سرعت و شفافیت سیستم های پرداخت در سطح ملی و بین المللی افزود که ایجاد و عصری سازی سیستم های پرداخت در عصر حاضر نیاز مبرم کشور بوده و مشکلات فعلی که ناشی از پرداخت و جریان پول فزیکی است را به طور روز افزون کاهش می دهد.

متعاقباً محترم زهیر باور مسوول اداره سیستم پرداخت افغانستان Afghanistan Payment System در رابطه به مؤثریت و توسعه سیستم متذکره و فعالیت های آن در سطح ملی و بین المللی نیز صحبت نمود.

در این نشست روسای بانکهای تجارتی افغانستان، نماینده اتحادیه بانکداران افغانستان و تعدادی از آمرین و مدیران شعبات د افغانستان بانک نیز اشتراک نموده بودند