مسئول انستیتیوت بانکداری و مالی افغانستان گزارش عملکرد این انستیتیوت طی سال 2017 میلادی را ارائه نمود

جلسه هیئت مدیره انستیتیوت بانکی و مالی افغانستان تحت ریاست محترم واحدالله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک و رئیس هیئت مدیره انستیتیوت بانکداری و مالی افغانستان تدویر یافت. در این جلسه محترم لطف الحق پسرلی مسئول انستیتیوت بانکداری و مالی افغانستان در کنار ارائه گزارش از کارکردها و فعالیت های سال 2017 میلادی بودجه، پلان و پالیسی های منابع بشری و نصاب تعلیمی برای سال 2018 میلادی را نیز مطرح کرد که روی هر کدام به تفصیل صحبت و تبادل نظر صورت گرفت.

محترم واحدالله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک بعد از استماع گزارش، مسئول انستیتیوت بانکداری و مالی افغانستان را در رابطه به ارتقاء کیفیت آموزشی و عملکرد ایشان رهنمایی لازم نموده و افزود که د افغانستان بانک آماده هر نوع همکاری با انستیتیوت متذکره بوده و در زمینه با ادارات مربوطه جهت همکاری مالی برای استحکام هر چه بیشتر نظام مالی تلاش بخرج می دهد و از آنها تقاضا می نماید تا کارمندان بخش مالی خویش را برای آموزش های مسلکی مالی به این انستیتیوت بفرستند.

در قسمت دیگر این جلسه محترم لطف الحق پسرلی گفت که این انستیتیوت تا اکنون به شمول کارمندان بانک ها؛ تعداد زیادی از کارمندان مالی وزارت ها را نیز در بخش های مالی و محاسبه آموزش داده است و در حال حاضر تعدادی از کارمندان  ادارات مالی مصروف پیشبرد دروس خویش در این انستیتیوت اند.

د افغانستان بانک در کنار پیشبرد اهداف اصلی خویش، سعی بخرج میدهد تا در جهت فراهم سازی یک سیستم مستحکم، عصری و سالم بانکداری، تأمین سیالیت، ایجاد سهولت برای رشد اقتصادی و یک سیستم مصون و مؤثر مالی گام های استوار بردارد.