د افغانستان بانک تفاهمنامه تبادل معلومات مالی را با وزارت امور داخله به امضا رساند

 

کابل،6 حمل 1397-  تفاهمنامه دو جانبه همکاری به هدف  مبارزه با پولشویی، از بین بردن منابع مالی تروریزم، قاچاق پول و جلوگیری از جرایم مالی میان د افغانستان بانک و وزارت امور داخله به امضأ رسید.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک گفت که به اساس این تفاهمنامه ادارات مربوطه می توانند در مبارزه با جرایم، همکاری مؤثر نموده و از پولشویی جلوگیری نمایند.

محترم خلیل صدیق افزود که به اساس این تفاهمنامه دسترسی به اطلاعات در مورد  منابع مالی تروریزم، مواد مخدر و جرایم مالی تسهیل گردیده  و در مورد ردیابی جرایم مالی همکاری و هماهنگی بیشتر ایجاد می شود.

در عین حال محترم ویس احمد برمک وزیر امور داخله،  برنامه دسترسی و شریک سازی  معلومات جهت مبارزه  با تروریزم را  مهم عنوان نموده و افزود این برنامه می تواند در  راستای از بین بردن منابع مالی تروریزم  و مبارزه با پولشویی تاثیر مثبت داشته باشد.

در اخیر رئیس کُل د افغانستان بانک از تمام ارگان ها به خصوص ارگان های عدلی، کشفی و قضایی خواست تا در مبارزه با پولشویی و از بین بردن منابع مالی تروریزم دست به دست هم داده و نگذارند که افغانستان از این رهگذر زیانمند شود.

قابل یادآوریست که در مراسم امضای این تفاهمنامه  علاوه بر رئیس کُل د افغانستان بانک و وزیر امور داخله، نماینده مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان،  اداره نظارت امور مالی و نمایندگان ادارات مختلف نیز اشتراک نموده بودند.