د افغانستان بانک روی بهبود روند گزارش دهی معاملات مالی مشکوک تأکید می کند

کابل، 14 حمل 1397- مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک،  ورکشاپ آموزشی  را در مورد جمع آوری گزارش های مالی مشکوک برای شرکت های بیمۀ کشور راه اندازی نمود.

هدف از راه اندازی این ورکشاپ،  عملی نمودن و جمع آوری معلومات مشکوک به هدف  پول شویی و تمویل تروریزم  بیان شده است.

به اساس قوانین نافذه افغانستان شرکت های بیمه مکلف اند تا در مورد معاملات مشکوک به مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک گزارش دهند.

محترم نثار احمد یوسفزی  آمر مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک در جریان این برنامه آموزشی گفت که تلاش می کند تا  در روند گزارش دهی معاملات مشکوک سهولت ایجاد کند تا سیستم مالی افغانستان از مشکلات و  چالش ها رهایی یافته وراه برای  یک سیستم مالی عصری  در کشور  هموار گردد.

درعین حال،  محترم موسی کاموی رئیس ریاست بیمه وزارت محترم مالیه جمهوری اسلامی افغانستان از هماهنگی بهتر این شرکت ها اطمینان داده افزود که این همکاری و هماهنگی ها بیشتر  و مستحکم تر خواهد گردید.

مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک متعهد است تا جلو معاملات نادرست آن عده  اشخاص را بگیرد که می خواهند از راه های نامشروع پول های سیاه را به سفید تبدیل نمایند.

قابل ذکر است که این برنامه آموزشی به همکاری  تخنیکی د افغانستان بانک و با اشتراک کارمندان ریاست بیمه  وزارت محترم مالیه  و نماینده گان شرکت های مختلف بیمه در تعمیر ریاست بیمه وزارت مالیه راه اندازی شده بود.