د افغانستان بانک سرو یی را در مورد استفادۀ پول افغانی انجام داده است

کابل، 20 حمل 1397-  کارمندان آمریت سیاست پولی د افغانستان بانک در کنار سایر تحقیقات،  سرویی را در مورد استفاده  پول افغانی و موثریت برنامه ترویج پول افغانی انجام داده که نتیجه آنرا با هیئت رهبری د افغانستان بانک شریک نمودند.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک در جریان این مجلس، ضمن تشکری از بخش تحقیق آمریت سیاست پولی گفت که جمع آوری ارقام دقیق، راه اندازی سروی ها در بخش های مختلف اقتصادی  و  شریک نمودن ارقام و اعداد دقیق  با هموطنان و جهان نشاندهنده تقویت سکتور اقتصادی ا فغانستان می باشد.

محترم خلیل صدیق افزود که د افغانستان بانک باید در بسیاری از بخش ها سروی و تحقیق را انجام دهد و باید تلاش صورت بگیرد که ارقام  و اعداد دقیق با هموطنان شریک ساخته شود تا د افغانستان بانک هم در کنار اداره ملی احصائیه انتشار دهنده ارقام و احصائیه های دقیق باشد.

هدف عمده آمریت عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک را  طرح، اتخاذ و اجرای سیاست پولی و سیاست ارزی کشور در راستای تامین ثبات قیمت های داخلی و ثبات ارزش پول ملی تشکیل میدهد.

سروی  متذکره در زون های ننگرهار، کندهار، هرات و گردیز راه اندازی شده و  بر اساس آن، ناامنی، واردات بیش از حد و سطح پایین تعلیم و تحصیل از عوامل اصلی استفاده اسعار  می باشند که باید در این راستا گام های  مؤثر برداشته شود.

قابل ذکر است که  در این مجلس علاوه بر محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک  محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک و شماری از کارمندان آمریت عمومی سیاست پولی و مدیران شماری از شعبات دیگر د افغانستان بانک نیز اشتراک نموده بودند.