د افغانستان بانک اولین جواز بانکداری اسلامی را صادر نمود

کابل 25 حمل 1397- د افغانستان بانک به هدف گسترش عرضه خدمات بانکی و تقویت نظام مالی، نخستین جواز فعالیت  بانکداری  اسلامی را تحت عنوان بانک اسلامی افغانستان، صادر نمود.

محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک حین اعطای جواز بانکداری اسلامی گفت که د افغانستان بانک به منظور گسترش عرضه خدمات بانکی و ایجاد سهولت برای هموطنان، متعهد است تا سیستم بانکداری اسلامی را در کشور توسعه دهد.

معاون اول  د افغانستان بانک گفت که در اکثر کشور ها بانکداری اسلامی گسترش یافته است که اکنون زمینه فعالیت بانکداری اسلامی در کشور، مساعد شده است که زیر چتر قوانین اسلامی به گسترش فعالیت خود ادامه میدهد.

متعاقباً محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک گفت که بانکداری اسلامی به اساس اصول و ارزش های اسلامی استوار بوده و تغییر مثبت را در افغانستان به وجود خواهد، زیرا اکثر مردم به منظور دریافت مفاد اسلامی، پولهای خود را به این بانکهای خواهد سپرد.

در این برنامه بر علاوه معاونین محترم د افغانستان بانک، آمرین  و هیئت رهبری بانک اسلامی افغانستان نیز، حضور داشتند.

قابل یاد آوریست که بانکداری اسلامی اهداف بانکداری مروج را تعقیب میکند یعنی پول های خورد و بزرگ مردم را جمع آوری نموده بکار می اندازد، با تفاوت اینکه تقسیم مفاد و زیان بر اساس اصول فقهی استوار میباشد در طی سال های قبل شماری از بانکهای مجوز، با دریافت جواز فعالیت شعبه بانکداری اسلامی در کنار بانکداری مروج، عرضه خدمات بانکداری اسلامی نموده اند، اما اکنون با اعطای جواز فعالیت بانک اختصاصی بانکداری اسلامی، پیامد های مثبت را در قبال خواهد داشت.