تدویر ورکشاپ یکروزه آموزشی برای نماینده گان رسانه های جمعی کشور

کابل، 16 ثور 1397 - د افغانستان بانک به هدف تشریک معلومات و تقویت فرهنگ  دسترسی عامه به اطلاعات،  ورکشاپ آموزشی را  تحت عنوان " معرفی اهداف، وظایف و پالیسی های  د افغانستان بانک " برای شماری از نماینده گان رسانه های جمعی کشور راه اندازی نمود.

محترم واحد الله نوشیر سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک در سخنان افتتاحیه این ورکشاپ، به  شهادت رسیدن  شماری از خبرنگاران را در کابل، خوست و کندهار  به جامعه  خبرنگاری تسلیت عرض نموده و برای مجروحین این رویداد ها از بار گاه ایزد منان شفای عاجل مسئلت نمود.

محترم نوشیر در جریان سخنان خود گفت که دسترسی به اطلاعات حق مسلم هر شهروند بوده و این حق زمانی تأمین میشود که ادارات منحیث مراجع پیام ده، معلومات را به گونه شفاف و به موقع بدسترس مردم قرار دهند.

محترم نوشیر هم چنان افزود که ما به تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات کاملاً متعهد هستیم و از رسانه ها که در راستای اطلاع دهی دقیق، موثر و به موقع با نظام بانکی کشور همواره سعی به خرج داده و همکار اند، اظهار سپاس و امتنان نمود.

محترم نوشیر افزود که یکی از اهداف خبرنگاری رساندن معلومات درست و مؤثق برای مردم می باشد،  ما از رسانه ها خرسند هستیم که همواره تحت هر شرایط سختی موضوعات اقتصادی و پیشرفت های بانکداری را برای مردم می رسانند  و مردم را تشویق می نمایند تا در جهت پیشرفت اقتصادی افغانستان  به سعی و تلاش خود ادامه دهند.

آمریت های سیاست پولی، نظارت امور مالی، عملیات بازار، مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک و ادارۀ بیمه سپرد های افغان به نوبه در مورد فعالیت ها و اهداف و دستاورد های شان ارائه معلومات نموده  و به سوالات اشتراک کننده گان  پاسخ ارائه دادند.

 قابل یادآوریست که در اخیر ورکشاپ برای اشتراک کننده گان تصدیق نامه نیز تفویض گردید.