جلسه هماهنگی میان د افغانستان بانک و بانک های مرکزی کشور های جنوب آسیا برگزار گردید

بیست و هفتمین جلسه هماهنگی  بانک های مرکزی کشور های جنوب آسیا به میزبانی د افغانستان بانک برگزار گردید.

 این جلسه که به تاریخ 12 ماه می در امارات متحده عربی در شهر دوبی راه اندازی شده بود با موفقیت به پایان رسید.

محترم واحد الله نوشیر سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک در جریان این نشست از تمام اشتراک کننده گان تشکری نموده افزود که کشور های آسیای جنوبی بسیار ثروتمند هستند و در پیشرفت اقتصادی جهان رول مهم را بازی نموده و نیروی بشری زیادی را پیشکش این اقتصاد ها می نمایند.

در این  نشست، ضمن بحث روی ارتقای ظرفیت مالی کشور های متذکره، نظارت بانک ها، ایجاد سهولت در داد و سُتد های مالی،  بررسی اقتصادی در زمینۀ آجندای نشست آینده که قرار است  در ماه  جون میان رئسای بانک های مرکزی در کشور نیپال  راه اندازی شود نیز  بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نمایندگان کشور های اشتراک کننده ضمن تشکری از مسؤلان د افغانستان بانک،  جلسه متذکره را موفق ارزیابی نموده و ابراز امیدواری نمودند که نشست آینده در کابل راه اندازی شود.

قابل ذکر است که در این نشست علاوه  بر محترم واحد الله نوشیر  سرپرست و معاون اول د افغاستان بانک، محترم سید اسحاق علوی آمر عمومی سیاست پولی و هماهنگ کننده سارک،  محترم نایب خان جمال معاون آمریت عمومی سیاست پولی و هماهنگ کننده دوم سارک  و محترم محمد داود نیازی تحلیلگر و هماهنگ کننده اقتصادی  منطقوی  نیز اشتراک نموده بودند.