د افغانستان بانک برای ارتقای ظرفیت کارمندان زونها برنامه آموزشی را راه اندازی نمود

کابل، 3 سرطان 1397- برنامه آموزشی دو روزه برای کارمندان زون های هفت گانه از سوی آمریت سیاست پولی د افغانستان بانک راه اندازی شد.  هدف از راه اندازی این برنامه آموزشی جمع آوری ارقام دقیق، اجرای سروی در بخش های مختلف و شریک نمودن آمار و ارقام دقیق با هموطنان بیان شده است.

محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک در جریان توزیع تصدیق نامه ها برای اشتراک  کننده گان گفت که د افغانستان بانک باید در سه بخش سروی و تحقیقات را انجام دهد و باید تلاش صورت بگیرد تا ارقام دقیق و مؤثق با هموطنان شریک ساخته شود  تا د افغانستان بانک در کنار اداره ملی احصائیه نشر کننده آمار دقیق در بخش مالی باشد.

یکی از وظایف مهم آمریت سیاست پولی حفظ ثبات قیمت های داخلی ،طرح، اتخاذ  و اجرای سیاست پولی و سیاست ارزی کشور و تهیه پالیسی های مختلف برای استفاده از پول افغانی می باشد.

آمریت سیاست پولی در نظر دارد تا به هدف استفاده از پول افغانی در بخش های مختلف افغانستان سروی بزرگی را انجام دهدکه برای انجام این سروی باید کارمندان زون ها آموزش ببینند تا سروی متذکره به شکل معیاری و ستندرد انجام شود.

در این ورکشاپ دو روزه 17 تن از کارمندان زون های هفت گانه د افغانستان بانک اشتراک نموده بودند که در پایان  ورکشاپ  از سوی هیئت رهبری د افغانستان بانک برای اشتراک کننده گان تصدیق نامه توزیع شد.