سیستم جدید ثبت اعتبارات عامه به معرفی گرفته شد

کابل، 5 سرطان 1397- ادارۀ ثبت اعتبارات عامۀ د افغانستان بانک طی محفلی سیستم جدید آن اداره را به معرفی گرفت.

محترم سید عزیزالله سادات آمر عمومی ثبت اعتبارات عامه در جمعی از نماینده‌گان بانک های خصوصی افغانستان، حین معرفی بخشی از سیستم جدید گفت که سیستم ثبت اعتبارات عامه یک سیستم نوپا در د افغانستان بانک بوده و سهولت های زیادی را در قسمت دریافت اطلاعات پیرامون سوابق مشتریان برای بانکها حین اجرای قروض فراهم می سازد.

محترم سادات، جمعآوری آمار و ارقام دقیق در امور بانکی را یک امر ضروری عنوان کرد و علاوه نمود که بانک‌ها، حین اخذ تضمین باید متوجه تضمین‌های غیر مصون باشند تا در آینده به مشکل مواجه نگردند. در زمان اخذ تضمین، سایر موارد ضروری چون نمبر قباله، مساحت حویلی و موقعیت خانه باید بصورت دقیق ثبت گردد و پیرامون شخصی که  خانۀ خود را به تضمین می گذارد، معلومات کامل و دقیق گرفته شود تا در قسمت اجرای قرضه، بانکها و مؤسسات مالی را یاری رسانند.

متعاقباً محترم عبدالناصر سهاک معاون آمریت عمومی ثبت اعتبارات عامه نیز صحبت نموده گفت که  د افغانستان بانک،  بانک های خصوصی را در هر عرصه رهنمایی لازم نموده و در قسمت معرفی سیستم ثبت اعتبارات عامه نیز همکاری لازم می‌نماید تا بانک های خصوصی با استفاده از رهنمایی های یاد شده، در راستای اعطای قرضه، اخذ تضمین و جمعآوری آمار و ارقام به مشکل مواجه نگردند.

موصوف افزود، ادارۀ ثبت اعتبارات عامۀ د افغانستان بانک، با ارایۀ مدل جدید در بخش‌های اعطای قرضه، اخذ تضمین، آمار و ارقام دقیق همکار بانک‌های تجارتی خواهد بود تا بانک‌ها در جهت عملی نمودن آن با مشکل رو برو نگردند.

قابل یادهانی است که نصب سافت ویر سیستم جدید مبین هر چه بهتر شدن سیستم ثبت اعتبارات عامه بوده و سهولت های بیشتری را حین اجرای قرضه برای بانک ها و مؤسسات مالی فراهم خواهد ساخت.