راه اندازی برنامه آموزشی یک ماهه برای ارتقای ظرفیت کارمندان آمریت عمومی خطرات مالی

کابل، 13 سرطان 1397-برنامه آموزشی یک ماهه تحت عنوان "مدیریت خطرات در بانک های مرکزی" برای بیست تن از کارمندان آمریت عمومی خطرات مالی د افغانستان  بانک  از جانب پروفیسور جایان فرانکو ویتو مشاور آمریت خطرات ارائه گردید.

هدف از راه اندازی این برنامه آشنایی کارمندان با خطرات بازار، خطرات تبادله نرخ اسعار و سیالیت، خطرات اداره و مدیریت و در کُل خطرات مالی عنوان شده است.

محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک حین توزیع تصدیق نامه در پایان این ورکشاپ آموزشی گفت که د افغانستان بانک تلاش می کند تا برای ارتقای ظرفیت کارمندان مالی برنامه های مختلف آموزشی راه اندازی نماید تا از خطرات مالی و اقتصادی به صورت درست جلوگیری شود.

محترم رحیمی افزود که د افغانستان بانک به عنوان بانک مرکزی تلاش می کند تا برای انجام وظایف بنیادی خود که شامل ثبات قیمت ها، پیشرفت اقتصادی و سیاست اسعار می باشد، زمینه های مناسب را مهیا نماید.

در عین حال، محترم رحیمی به شفافیت در استخدام کارمندان تأکید نموده گفت که هیئت رهبری د افغانستان بانک با شماری از پوهنتون ها صحبت نموده که محصلین  با استعداد و شایسته خود را در بخش های مالی و محاسبه بعد از فراغت به د افغانستان بانک معرفی نمایند تا پس از سپری نمودن مراحل استخدام در د افغانستان بانک انجام وظیفه نموده و راه برای ایجاد یک مدیریت کاری و مؤثر هموار گردد.

د افغانستان بانک  متعهد است تا با راه اندازی برنامه های مختلف آموزشی ظرفیت کاری کارمندان خود را ارتقا  داده و برای ایجاد یک سیستم مالی، مستحکم عصری و پیشرفته راهکار های  مؤثر و مفید را روی دست گیرد.