آمر سیاست پولی د افغانستان بانک معرفی گردید

کابل، 16 سرطان 1397- هیئت رهبری د افغانستان بانک با در نظر داشت اصل شفافیت و تعهد جهت استخدام کارمندان دارای تحصیلات عالی، لایق، مجرب و مسلکی محترم نایب خان جمال که در بخش اقتصاد به سویه ماستری دارای تحصیلات عالی می باشد و از مدت 9 سال بدین سو در بخش های مختلف آمریت سیاست پولی ایفای وظیفه نموده است را به حیث آمر عمومی سیاست پولی تعیین و برای کارمندان د افغانستان بانک معرفی نمود.
محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک در جریان معرفی آمر سیاست پولی گفت که محترم سید اسحاق علوی آمر پیشین آمریت عمومی سیاست پولی به اساس لیاقت، استعداد و تحصیلات خویش به حیث مشاور صندوق بین المللی پول معرفی گردید. محترم صدیق افزود که د افغانستان بانک در جریان سال های گذشته دستآورد های زیادی داشته و برای جلوگیری از انفلاسیون نقش مهمی را ایفأ نموده است که از نقش و عملکرد محترم سید اسحاق علوی نمی توان در این راستا چشم پوشی نمود.
محترم رییس کٌل د افغانستان بانک انتخاب نایب خان جمال را هم به اساس لیاقت و شایستگی او عنوان نموده، افزود که انتخاب کارمندان در د افغانستان بانک با در نظر داشت اصل شفافیت، صداقت و ضوابط صورت میگیرد.
در اخیر، محترم نایب خان جمال ضمن تشکری از اعتماد هیئت رهبری د افغانستان بانک وعده سپرد که برای بهبود امور محوله از صداقت و شفافیت کار گرفته و در انجام وظایف مهم آمریت سیاست پولی د افغانستان بانک که شامل ثبات قیمت های داخلی می باشد از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزد.
قابل ذکر است در جریان محفل معرفی محترم نایب خان جمال به شمول معاون اول و دوم د افغانستان بانک، آمرین ، معاونین و مدیران بخش های زیادی از آمریت های د افغانستان بانک نیز اشتراک نموده بودند.