د افغانستان بانک به منظور ارتقای ظرفیت کارمندان خود، با شماری از پوهنتون های کشور، تفاهمنامۀ همکاری امضا نمود

کابل، 18 سرطان 1397- تفاهمنامۀ همکاری به منظور ارتقای ظرفیت مسلکی و بلند بردن سویه تحصیلی کارمندان د افغانستان بانک با شماری از پوهنتون های خصوصی،  از سوی محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک به امضأ رسید.

محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک  حین امضای این تفاهمنامه گفت که هدف از امضای این قرارداد همکاری، ارتقای ظرفیت کارمندان، بلند بردن سویه تحصیلی آنان به سویه عالی و ایجاد یک مدیریت قوی و مؤثر  میباشد که مرحله اول این برنامه در کابل و مرحله دوم آن در حال حاضر در ولایات روی دست گرفته شده است.

محترم محمد قسیم رحیمی ضمن تأکید روی کیفیت تحصیلی پوهنتون ها افزود که د افغانستان بانک تلاش می کند تا یک سیستم مالی سالم، قوی و عصری  را در کشور ایجاد نماید و برای رسیدن به این هدف از تمام نهاد های علمی و اکادمیک ملی و سازمان های بین المللی تقاضا میگردد تا برای تقویت نظام مالی زمینه تحصیلات عالی را برای کارمندان د افغانستان بانک مهیا سازند.

پوهنتون خراسان در ننگرهار،  موسسۀ تحصیلات عالی زم زم در پکتیا، پوهنتون سلام در کندز، موسسۀ تحصیلات عالی سبا در کندهار، موسسۀ تحصیلات عالی تاج در بلخ، پوهنتون جامی در هرات و پوهنتون تابش در ولایت میدان وردک از جملۀ 40 پوهنتونی است که از سوی محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک با آنها تفاهمنامۀ همکاری به امضا رسید.

برنامه ارتقای ظرفیت کارمندان به ابتکار آمریت منابع بشری د افغانستان بانک راه اندازی شده که از سوی بانک جهانی تمویل میشود.

قابل ذکر است که برنامه های ارتقای ظرفیت کارمندان از قبل در مرکز د افغانستان بانک ادامه داشته که شماری زیادی از کارمندان از این برنامه ها مستفید شده اند  و در حال حاضر کارمندان د افغانستان بانک در ولایات  هم می توانند برای ارتقای ظرفیت خویش از این فرصت ها استفاده نمایند.