راه اندازی برنامه آموزشی یک روزه برای صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی در زون جنوب غرب

د افغانستان بانک برنامه آموزشی یک روزه آگاهی دهی از مقرره  تنظیم فعالیت های صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی را  به تاریخ 16 سرطان 1397 برای 170 تن از صرافان و فراهم کننده خدمات پولی ولایات کندهار، هلمند وزابل و ولسوالی سپین بولدک راه  اندازی نمود.

هدف از راه اندازی این برنامه، آگاهی دهی به صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی در رابطه به چگونگی ارائه جواز فعالیت و اهمیت جواز های انفرادی، شرکت صرافی و خدمات پولی، نحوه فعالیت صرافی و خدمات پولی و تشریح مسئولیت ها و مکلفیت های آنها و آشنایی با معیار های، مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم، بود.

محترم محمد نعیم اکبری آمر زون جنوب غرب دافغانستان بانک حین صحبت افتتاحیه این برنامه گفت که د افغانستان بانک به هدف جلوگیری از تخطی های قانونی، تنظیم فعالیت ها و عرضه خدمات شفاف و قانون مند بخصوص تشویق صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی برای ایجاد شرکت های صرافی و خدمات پولی، این برنامه را راه اندازی نموده است.

در ادامه کارمندان آمریت عمومی نظارت امور مالی د افغانستان بانک روی  مقرره تنظیم و قانون مند ساختن فعالیت های صرافان و توضیحات لازم ارائه نمودند.

قابل یاد آوریست که در حاشیه سفر هیئت مؤظف به ولایت کندهار، از مارکیت های صرافی و خدمات پولی بازدید گردیده  مشکلات و تخطی ها شناسائی و به ریاست اتحادیه صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی جهت رفع آن رهنمائی لازم داده شد که اتحادیه صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی غرض رفع نقیصه های موجود و رعایت مقرره تنظیم فعالیت های صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی، وعده همکاری نمودند.

د افغانستان بانک همواره تلاش  نموده تا به هدف مصؤنیت و پیشرفت نظام مالی در کشور از تمام معاملات مالی نظارت به عمل آورده و  اجازه ندهد که پولشویان از فرصت های بدست آمده به هدف سفید کردن پول های سیاه، استفاده نمایند.