برنامه آموزشی روی چگونگی ارائه گزارش دهی معاملات مالی مشکوک برای مؤسسات مالی کوچک تدویر یافت

کابل، 25 سرطان 1397- مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک برنامه آموزشی گزارش دهی معاملات مالی مشکوک را برای  مؤسسات مالی کوچک راه اندازی نمود.

هدف از راه اندازی این برنامه، چگونگی گزارش دهی در مورد معاملات مالی مشکوک، موارد مرتبط به پولشویی و تمویل تروریزم، مواد مخدر و تحریم های قانونی و آغاز روند گزارش دهی در مورد معاملات مالی مشکوک برای  مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان  بیان شده است.

مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان تلاش می کند تا  روند گزارش دهی معاملات مالی مشکوک بهبود یافته، سیستم مالی افغانستان از چالش ها رهایی یافته و راه برای ایجاد یک سیستم مالی عصری در کشور هموار گردد.

مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان به اساس قانون، متعهد است تا جلو آن عده از اشخاص را که می خواهند در معاملات مالی  به صورت نامشروع پول های سیاه را به سفید تبدیل نمایند،  بگیرد.

 قابل ذکر است که این برنامه آموزشی به همکاری تخنیکی مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان در دفتر مرکزی د افغانستان بانک راه اندازی شده که در آن به تعداد 23 تن از نماینده گان مؤسسات مالی کوچک اشتراک نموده بودند.