د افغانستان بانک مصمم است تا سیستم پرداخت الکترونیک را در کشور گسترش دهد

کابل، 23 سرطان 1397- د افغانستان بانک در نظر دارد تا با همکاری تخنیکی بانک جهانی سیستم پرداخت الکترونیک  به ویژه Mobile Money را غرض ایجاد سهولت در پرداخت ها  راه اندازی نماید.

 با راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک اجرای معاشات کارمندان دولت و سایر پرداخت های دولت به افراد از طریق این سیستم صورت خواهد  گرفت.

محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک در نشستی که در دفتر بانک جهانی مقیم کابل با نماینده گان مؤسسات پول الکترونیک، فراهم کننده گان خدمات پرداخت ومسئولین ادارۀ سیستم تادیات افغانستان ( APS)  داشت گفت که د افغانستان بانک با در نظر داشت عرضه و تقاضا و نیز چگونگی انکشاف زیر بنای سیستم تادیات کشور مصمم است تا زمینه پرداخت های الکترونیک در کشور را گسترش دهد.

معاون دوم د افغانستان بانک همچنان گفت که با راه اندازی این سیستم، شهروندان می توانند پرداخت های شان را از طریق موبایل انجام دهند؛ محترم رحیمی افزود که پرداخت معاشات کارمندان دولت و پرداخت حقوق خانواده های شهدا و معلولین می تواند زمینه را برای ترویج و استفاده  بیشتر از سیستم پرداخت الکترونیک در کشور مهیا سازد.

در حین حال نماینده گان بانک جهانی وعده سپردند تا برای راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک، د افغانستان بانک را در انجام مطالعات تشخیصیه و سایر بخش های تخنیکی همکاری نمایند.

قابل یادآوریست که د افغانستان بانک همه ساله برای چاپ پول فزیکی یا بانکنوت هزینه های بیشتر را متقبل می شود که با راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک در کشور میزان فرسایش پول نقده کاهش یافته  و از هزینه مصرف برای چاپ پول فزیکی،  تا حدی زیادی جلوگیری خواهد شد.