افتتاح دیتا سنتر جدید در دفتر مرکزی د افغانستان بانک

کابل، 8 اسد 1397- د افغانستان بانک با در نظر داشت پیشرفت سیستم های بانکداری و تجهیز و معیاری سازی فعالیت های بانک ها دیتا سنتر جدید خود را جهت فراهم آوری سهولت های تکنالوژیک افتتاح و به بهره برداری سپرد.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک حین افتتاح این مرکزگفت که  ایجاد مرکز معلوماتی  سهولت، شفافیت و مصؤنیت را در بخش تکنالوژی به میان آورده  و راه را برای تقویت امور مالی هموار می سازد.

محترم خلیل صدیق با اشاره به سرعت تکنالوژی معلوماتی گفت که مرکز معلوماتی و پاور روم که با ستندرد های بین المللی برابر است  با بودجه شخصی د افغانستان بانک ایجاد شده و یکی از دستآورد های د افغانستان بانک به شمارمیرود.

در حین حال محترم عبید الله عبیدی آمر عمومی تکنالوژی معلوماتی د افغانستان بانک گفت که هر روز در کشورنظام بانکداری  با تکنالوژی مدرن و عصری مجهز می شود که این امر از یک سوتأمین شفافیت نموده و از سوی دیگر زمینه را برای پیشرفت اقتصادی کشور مهیا می سازد.

قابل ذکر است که در مراسم افتتاح مرکز معلوماتی علاوه بر رئیس کُل د افغانستان بانک محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک، آمرین و معاونین دیپارتمنت های مختلف د افغانستان بانک نیز اشتراک ورزیده بودند.