تلاش برای ارائه معلومات اعتباری دقیق به مشتریان

آمریت ثبت اعتبارات عامه د افغانستان بانک به منظور تطبیق پلانهای مرحله دوم سیستم ثبت اعتبارات عامه، نشستي را در مقر بانک جهانی با اشتراک مشاورین مؤسسه مالی بین الملل (IFC)، مسئولین ارشد بخش کریدت بانک های خصوصی، مؤسسات کوچک مالی و ادارات و نهاد های غیر مکلف دایر نمود.

محترم سید عزیز الله سادات آمر ثبت اعتبارات عامه گفت که هدف اساسی از تطبیق این مرحله استفاده از میتود های معاصر غرض جمع آوری معلومات اعتباری از سایر ارگان های غیر مکلف در گزارش های اعتباری می باشد. تطبیق این سیستم باعث شد دسترسی به وجوه مالی، مؤثریت بهتر در کاهش خطرات مالی، تصمیم گیری بهتر در امور قرضه دهی می شود.

آمریت ثبت اعتبارات عامه طبق پلان استراتیژی پنج ساله د افغانستان بانک در نظر دارد تا به منظور سرعت بخشیدن در معاملات بانکی، ارائه معلومات کُلی در مورد تضمینات غیر منقول و ایجاد حق تقدم به افراد و ادارات ذینفع، سیستم ثبت حقوق رهنی بر اموال غیر منقول را در آینده های نزدیک ایجاد نماید. ایجاد سیستم متذکره نیازمند یا مستلزم بستر قانونی مربوط است، که بنا بر آن آمریت ثبت اعتبارات عامه پیش نویس تعدیلات در قانون رهن اموال غیر منقول را از قبل ترتیب و در جلسه متذکره مورد بحث قرار داد.

بر مبنای این موضوع آمریت ثبت اعتبارات عامه تلاش می ورزد تا معلومات اعتباری دقیق را برای مشتریان و نهاد های ذیربط و متقاضی در هر مقطع زمانی تقدیم کند. قابل یاد آوری است که تا الحال در این رابطه سه جلسه با نهادی مختلف صورت گرفته است.