برنامه آموزشی دو روزه جهت ارتقای ظرفیت کارمندان ساحوی آمریت عمومی نظارت امور مالی تدویر گردید

تاریخ: 21  و 22  اسد 1397، به منظور معیاری ساختن سکتور صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی و آغاز پروسه صدور جوازهای صرافی و خدمات پولی شرکتی در سطح زون های کشور، برنامه آموزشی در رابطه به شرکت های صرافی و خدمات پولی، رهنمود طی مراحل درخواستی های صرافی و خدمات پولی شرکتی، چگونگی بررسی پلان تجارتی، چارت تشکیلاتی و رهنمود چگونگی ترتیب پالیسی مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم توسط شرکت های صرافی و خدمات پولی، و سایر موارد مرتبط،  از طرف بخش های مختلف آمریت عمومی نظارت امور مالی به کارمندان ساحوی آن آمریت در مرکز آموزشی د افغانستان بانک ارائه گردید.

در آغاز محفل محترم محمد سلیم صلاح آمر عمومی نظارت امور مالی معلوماتی در مورد پلان استراتیژیک برای سکتور صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی، اهمیت راپور دهی صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی و تهیه رهنمود های لازم در راستای گزارش دهی، برای اشتراک کننده گان ارائه کرده و در رابطه به معیاری ساختن سکتور تاکید ورزید.

متعاقباً محترم سید محسن سادات معاون جدید در بخش غیر بانکی آمریت عمومی نظارت امور مالی با تمام کارمندان زونها معرفت حاصل نموده و در مورد نقش و اهمیت بخش های غیر بانکی توضیحات لازم ارائه کرد.

سپس مدیریت نظارت از صرافان و فراهم کنندگان خدمات پولی، مدیریت نظارت داخل ساحه، مدیریت جواز دهی و مدیریت مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم، هر یک به منظور آغاز بهتر پروسه مجوز نمودن شرکت های صرافی و خدمات پولی و روند نظارتی، برنامه آموزشی خویش را ارائه نمودند.

د افغانستان بانک همواره تلاش نموده تا به هدف مصؤنیت و پیشرفت نظام مالی در کشور از تمام معاملات مالی نظارت به عمل آورده و جهت عیار ساختن نظام مالی کشور با معیارات بین المللی اقدامات مؤثر را انجام دهد.