از روز زن در تالار کنفرانسهای دافغانستان بانک تجلیل بعمل آمد

کابل19حوت،1393_ از هشتم مارچ روز همبستگی زنان جهانی طی محفلی با شکوه در تالار کنفرانسهای دافغانستان بانک  تجلیل بعمل آمد.

محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول  دافغانستان بانک طی سخنرانی افتتاحیه گفت: " زن محور توسعه است و نمی توان بدون درنظرگرفتن نیمی از جمعیت انسانی که زنان هستند به توسعه فکر کرد". محترم هده وال همچنان  افزود که یکی از موضوعاتی که در دهه اخیر ملاک توسعه قرار گرفته، میزان اهمیتی است که به مشارکت اقتصادی و نقش زنان در امر توسعه قائل باید شد که حضور فعال زنان در ابعاد مختلف عرصه نظام مالی و بانکی گواه تطبیق این روند در نزد هیئت رهبری د افغانستان بانک میباشد.

محترم هده وال در قسمت دیگر سخنانش از تلاش های خستگی ناپذیر زنان کارمند در دافغانستان بانک جهت نیل به اهداف نهایی بانک یاد آوری نموده و ضمن قدر دانی از کارکرد های ایشان، وعده سپرد تا زمینه بیشتر ارتقای ظرفیت را برای کارمندان اناث فراهم نموده و ایشان را تشویق به آموزش بیشتر نمود تا با استفاده از این برنامه ها بتوانند به اندوخته های علمی و مسلکی خود افزوده و مصدر خدمت بیشتر اجتماع بشری شوند.

 متعاقباً محترم عیسی خان طراب معاون دوم دافغانستان بانک طی صحبتی گفت:" گرامیداشت از روز زن را گرامیداشت از ارزشهای والای بشریت میدانم، توقع میرود تا زنان کشور توأم با ارزشهای اسلامی دوشا دوش مردان، عامل رشد ابعاد مختلف  زندگی باالخصوص نظام مالی کشور شوند" .

در ادامه انارکلی هنریار عضو مجلس سنا و داکتر عالمه مشاور امور سیاسی وزارت امور زنان که در این محفل نیز حضور داشتند، روی نقش زن در اجتماع باالخصوص سهم زنان در ساختار کنونی نظام کشور صحبت نمودند و از تلاش های هیئت رهبری د افغانستان بانک در راستای فراهم آوری زمینه مناسب کاری ابراز قدر دانی و تشکر نمودند.

محفل با اعطای تحایف از طرف هیئت رهبری دافغانستان بانک و آمرین بخش های مختلف به کارمندان اناث دافغانستان بانک خاتمه یافت.