اشتراک معاون اول د افغانستان بانک در نشست سالانه Global Policy Forum

محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک به تاریخ 5 الی 7 سپتمبر 2018، در دهمین نشست سازمان AFI  که در شهر سوچی کشور روسیه برگزار گردیده بود، اشتراک نمود.

 در این نشست که نمایندگان بیش از 90 کشور اشتراک نموده  بودند، روی موضوعات کُلی از جمله نوآوری ها در قسمت عرضه خدمات مالی دیجیتلی و نقش آن درتوسعه خدمات مالی، تاثیرات گوناگون توسعه خدمات مالی بخصوص روی اقلیم، ارزیابی پالیسی های جدید توسعه خدمات مالی، تشریک تجارب کشورهای عضو و همچنین ارزیابی پیشرفت ها و دستآورد های سازمان  AFIدر عرصه توسعه خدمات مالی بحث صورت گرفت.

 محترم واحدالله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک که به نمایندگی از د افغانستان بانک در این نشست اشتراک نموده بود در مورد تحولات جدید در عرصه توسعه خدمات مالی از جمله در زمینه پیشرفت استراتیژی ملی توسعه خدمات مالی افغانستان معلومات ارائه نمود.

  محترم نوشیر همچنان افزود که به منظور افزایش و گسترش هرچه بیشتر استفاده از خدمات مالی و نیز جلوگیری از چینل های غیر رسمی در کشور های جنوب آسیا، نیاز است تا برای شهروندان این کشورها تسهیلات لازم در خارج از کشور فراهم گردد تا این شهروندان بتوانند از خدمات پولی و خدمات دیجیتلی رسمی در کشورهای همدیگر استفاده نمایند.

در  حاشیه  نشست های عمومی مقامات عالی رتبه، نشست گروه های کاری نیز برگزار شد و در هر گروه کاری روی موضوعات مختص منجمله تدوین استراتیژی ، آمار و معلومات، حمایت از حقوق مستهلکین سکتور مالی، پالیسی و مقررات مربوط به توسعه خدمات مالی، دسترسی موسسات کوچک، خورد و متوسط به خدمات مالی و غیره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این سفر محترم عبدالمتین غفوری معاون آمریت عمومی توسعه خدمات مالی و برخی از اعضای آن آمریت و یکتن از اعضای آمریت نظارت امور مالی نیز حضور داشتند.

قابل یادآوریست که نشست های سالانه سازمان AFI همه ساله در یکی از کشور های عضو صورت میگیرد که امسال بانک مرکزی روسیه ابتکار میزبانی آنرا بدست گرفته بود.