د افغانستان بانک ورکشاپ آموزشی را در پوهنتون کاردان راه اندازی نمود

ورکشاپ آموزشی  به ابتکار آمریت عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک و به همکاری تخنیکی آمریت های عمومی سیاست پولی و نظارت امور مالی  برای محصلین رشته اقتصاد پوهنتون کاردان راه اندازی گردید.

این ورکشاپ به هدف ارائه معلومات در مورد  اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک  راه اندازی شده بود.   

ورکشاپ با سخنان محترم شفیق الله بارز معاون آمریت عمومی دفتر ریاست آغاز گردید، وی ضمن خوش آمدید گویی برای محصلین گفت که  هدف این ورکشاپ تشریک  معلومات با محصلین  می باشد که با راه اندازی این چنین ورکشاپ ها  محصلین می توانند با آنچه به شکل تیوری آموخته اند را عملاً فرا گیرند.

در همین حال،  در این ورکشاپ  آمریت های عمومی سیاست پولی و نظارت امور مالی د افغانستان بانک در مورد فعالیت ها و عملکرد های آمریت های مربوطه خویش معلومات دادند که با استقبال گرم محصلین مواجه گردید.

محترم خالد احمد معراج معاون آمریت عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک پیرامون طرح و اجرای سیاست های پولی و همچنان ثبات قیمت ها توضیحات لازم جامع و مفصل ارائه نمود. 

در قسمت دیگر این ورکشاپ محترم سید محسن سادات معاون آمریت عمومی نظارت امور مالی نیز در مورد عملکرد، نظارت نظام مالی و  بانک های تجارتی  وسایر وظایف که آمریت نظارت امور مالی به عهده دارد، توضیحات لازم داد.

در پایان ورکشاپ تصدیق نامه های که از سوی آمریت عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک برای محصلین اشتراک کننده در نظر گرفته شده بود، توزیع گردید. 

قابل ذکر است که دور اول و دوم این ورکشاپ  برای محصلین و خبرنگاران رسانه ها در دفتر مرکزی د افغانستان بانک راه اندازی گردیده بود و دور سوم آن برای 40 تن از محصلین پوهنتون کاردان راه اندازی شد.

باید یادآور شد که این پروسه در سایر پوهنتونهای کشور اعم از مرکز و ولایات ادامه خواهد داشت.