تسلیمی هفت قلم تحفه ارزش مند در جنب دارایی های ملی به د افغانستان بانک

کابل، 24حمل 1394: هفت قلم جنس قیمت بها که  حین سفر جلالتمأب اشرف غنی رییس جمهور دولت اسلامی افغانستان و سفر های قبلی جلالتماب حامد کرزی رییس جمهور پیشین  از جانب سران کشور های کویت و امارات متحده به ایشان  اهدا گردیده بود، در  جنب دارایی های ملی به د افغانستان بانک تحویل  داده شد.

محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک حین تسلیم گیری این تحایف گفت:" جلالتماب رییس جمهور با حسن وطن دوستی و تعهدی که به منافع ملی دارد تحایف اهدا شده از جانب سران دول و حکومات کشور های دوست را بصورت دوامدار به د افغانستان بانک تحویل میدهد تا در جنب دارایی های ملی حفظ گردد".

محترم هده وال همچنان افزود که این تحایف نه تنها ارزش مادی دارد، بلکه از ارزش والای معنوی نیز برخوردار است که می تواند جزوی گنجینه تاریخی کشور ما محسوب گردد.

اسد الله صالحی رییس اداری و مالی اداره امور ریاست جمهوری که مسؤلیت تحویل دهی این تحایف را به د افغانستان بانک  به عهده داشت در این مراسم گفت:" جلالتمأب محترم رییس جمهوری اسلامی افغانستان  محمد اشرف غنی این تحایف ارزشمند را متعلق به ملت افغانستان دانسته و به همین ملحوظ رسماً به د افغانستان بانک آنرا تسلیم نمود تا  به حیث دارایی ملی حفظ و نگهداری شود".

در اخیر این محفل، تحایف اهداه شده به جلالتمأب محمد اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان  و رییس جمهور پیشین کشور جلالتمأب حامد کرزی با تمام جزئیات و ارزش های آن با حضور داشت رسانه های جمعی و هیئت اعزامی ریاست جمهوری به خزانه داری کُل د افغانستان بانک تسلیم داده شد.