برنامه های تنویری استفاده از افغانی درشماری از مکاتب شهرکابل راه اندازی گردید

کابل، 14 عقرب 1397-  د افغانستان بانک در ادامه تلاش های فرهنگ سازانه خود در جهت نهادینه ساختن استفاده از پول ملی در داد و سُتد ها و چگونگی حفظ و نگهداشت آن، اینبار در  شماری از مکاتب شهر کابل  برنامه تنویری را راه اندازی نمود.

کارمندان د افغانستان بانک حین راه اندازی این برنامه در لیسه های عبدالاحمد جاوید و آریانا در رابطه به پول ملی، اهمیت استفاده از پول ملی و اضرار استفاده از اسعار در معاملات داخلی و چگونگی حفظ و نگهداشت پول افغانی، صحبت نموده گفتند که رسالت هر شهروند است تا پول افغانی را که نمادی از هویت ملی افغانها میباشد، در معاملات و داد و ستد روزانه استفاده نمایند.

در جریان راه اندازی این برنامه تنویری،  بمنظور تشویق متعلمین مکاتب بکس های مکتب مزین با پیام ترویج پول افغانی، کتاب های معلوماتی برای اطفال، کتابچه، نقشه افغانستان، جدول ضرب زبانی، رساله آموزشی برای اطفال، خط کش و قلم نیز توزیع گردید.

قابل یادآوریست که آمریت عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک، راه اندازی برنامه تنویری و پروسه توزیع مواد چاپی و تشویقی حاوی پیام ترویج افغانی را در زونهای شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و غرب نیز در نظر گرفته است که این روند در روز های آینده از طریق زون های متذکره راه اندازی خواهد شد.