راه اندازی اولین جلسه مقدماتی تأمین حقوق مستهلکین سکتور مالی در د افغانستان بانک

کابل، 16 عقرب 1397  - اولین جلسه مقدماتی تأمین حقوق مستهلکین سکتور مالی تحت ریاست محترم واحدالله نوشیر معاون اول دافغانستان بانک و به اشتراک روسا و مسوولین ارشد بانک های خصوصی و دولتی در د افغانستان بانک برگزار گردید.

محترم واحدالله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک افزود که تأمین حقوق مستهلکین در سکتور مالی از موضوعات مهم غرض توسعه خدمات مالی و افزایش اعتماد مردم نسبت به سکتور مالی می باشد. د افغانستان بانک متعهد است تا حقوق مستهلکین را در سکتور مالی تأمین و از آن طریق اعتماد سکتور مالی را بیشتر از پیش، تقویت بخشد.

متعاقباً، محترم میر احمد شکیب آمر عمومی توسعه خدمات مالی روی کارهای که تا اکنون در این بخش انجام گردیده است، معلومات داده و به تعقیب آن پیرامون اصول اساسی حقوق مستهلکین در سکتور مالی که شامل شریک سازی معلومات پیرامون مزایا، خطرات، شرایط و هزینه استفاده از محصولات و خدمات مالی و شفافیت در عرضه خدمات مالی، برخورد مناسب و تأمین روابط عادلانه تجاری با مستهلکین، حفظ محرمیت معلومات مستهلکین، و میکانیزم داخلی و خارجی رسیدگی به شکایات مستهلکین میگردد، معلومات مفصل ارایه کرد.

بعداً روسای بانک های تجارتی نظریات شان را پیرامون موضوع شریک ساخته و از پالیسی ها و پروسیجر هایی که در حال حاضر غرض تأمین حقوق مستهلکین بدسترس دارند، معلومات ارائه کردند.

در اخیر، د افغانستان بانک از تمام بانک ها در کشور تقاضا نمود تا روی انکشاف پالیسی داخلی، مشخص تأمین حقوق مستهلکین کار نموده و در کنار متعهد بودن به تأمین حقوق مستهلکین کارمندان خویش را در این رابطه آموزش دهند.