تلاش در زمینه تسهیل هرچه بیشتردسترسی قرضه به سکتور زراعت

کابل، 7 قوس -1397 د افغانستان  بانک به منظور تسهیل هرچه بیشتر زمینه  دسترسی قرضه به سکتور زراعت، جلسه کاری را با اشتراک معینان و روسای ادارات ذیربط دولتی و غیر دولتی در د افغانستان بانک برگزار نمود.

 در این مجلس روی پلان عمل تسهیل بخش دسترسی به قرضه در سکتور زراعت که در تحقیق "منشور تشبثات زراعتی" که توسط بانک جهانی صورت گرفته است،  با نهاد های ذیدخل بحث صورت گرفت.

محترم واحد الله نوشیر معاون اول دافغانستان بانک حین سخن افتتاحیه گفت که  د افغانستان بانک با به بحث گرفتن پلان عمل مربوطه با نهاد ذیدخل تلاش دارد تا با هماهنگی و تشریک مساعی نهاد های مربوطه پلان متذکره را تطبیق نماید که این امر به نوبه خود در رشد بیشتر سکتور زراعتی که نقش کلیدی در اقتصاد افغانستان دارد، کمک می نماید.

همچنان معاون اول د افغانستان بانک قرار است تا بخش دسترسی به قرضه منشور متذکره در چارچوب ستراتیژی ملی توسعه خدمات مالی که د افغانستان بانک رهبری تدوین و تطبیق آن را همراه با نهاد های ذیدخل دولتی و غیر دولتی به عهده دارد، جا داده شده و از سال 2019 تطبیق آن آغاز گردد.

قابل یاد آوریست که در این جلسه روی پلان عمل تسهیل دسترسی به قرضه در سکتور زراعت که تطبیق آن از سال 2018 آغاز و الی 2024 میلادی ادامه خواهد یافت، با مسوولین ادارات ذیربط بحث گردیده که همه نهاد های ذیدخل نظریات شان را پیرامون فعالیت های مندرج پلان عمل متذکره شریک ساخته و در تطبیق آن آمادگی خویش را ابراز داشتند.