د افغانستان بانک گفتمانی را با چند تن از استادان جامعه اکادمیک به راه انداخت

کابل، 10 قوس1397 – د افغانستان بانک  گفتمانی را در زمینه ثبات نرخ مبادله افغانی با چند تن از اساتید محترم جامعه اکادمیک برگزار کرد.

هدف از راه اندازی این برنامه را بحث و تبادل نظر روی نرخ مبادله افغانی در مقابل سایر ارزها بخصوص دالر امریکایی و سایر موارد مرتبط به این بحث، تشکیل می داد.

محترم خلیل صدیق رئیس کُل د افغانستان بانک با ایراد سخنان افتتاحیه، در زمینه برنامه های د افغانستان بانک برای ثبات و حفظ ارزش افغانی ابراز نظر نموده و از استادان اشتراک کننده در این بحث خواست تا آنها با تشریک تجارب و ا ندوخته های علمی شان بانک را در طرح پالیسی ها جامع، کارا، مؤثر و با درنظرداشت مقتضیات و شرایط افغانستان یاری رسانند.

در ادامه این برنامه، محترم نائب خان جمال آمر عمومی سیاست پولی ضمن اشاره به وظایف اساسی بانک از جمله سیاست های پولی، در زمینه برنامه ریزی ثبات نرخ افغانی در کوتاه مدت، متوسط المدت و دراز مدت معلومات ارائه کرده و جوانب ذیدخل در این عرصه را واضح ساخت.

متعاقباً، اساتید محترم رشته اقتصاد نظریات مفید خویش را با مقامات د افغانستان بانک پیرامون موضوع شریک ساخته و بحث تبادل نظر نمودند که مورد استقبال هیئت رهبری بانک قرار گرفته و از نظریات نیک شان قدردانی بعمل آمد.

باید یاد آور شد که در این برنامه برعلاوه محترم خلیل صدیق رئیس کل د افغانستان بانک و محترم واحدالله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک،  محترم داکتر سیف الدین سیحون و ذبیح الله مدبر از پوهنتون کابل، محترم داکتر خیبر خیشکی و احمد سینا سباوون از پوهنتون کاردان، محترم محمد امیر نوری و داکتر محمد توکلی از پوهنتون ابن سینا، نجیب الله ارشد و محمد احسان عرفانی از پوهنتون کاتب و شماری از آمرین و معاونین شعبات ذیدخل د افغانستان بانک نیز اشتراک ورزیده بودند.