نشست هیئت مدیره انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان

کابل، 11 قوس 1397- نشست هیئت مدیره انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان، تحت ریاست محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک و رئیس هیئت مدیره AIBF   راه اندازی شد.در این نشست ابتدأ  محترم لطف الحق نور پسرلی رئیس انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان در مورد عملکرد ها و دستاورد های  انستیتیوت گزارش ارائه نمود. 

در حین حال محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک و رئیس هیئت مدیره انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان طی این جلسه در رابطه به پیشرفت ها، تسریع و بهبود کارهای انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان رهنمایی های لازم ارائه نمود.  

در جریان این نشست  محترم لطف الحق نور پسرلی روی تشکیل، تفتیش داخلی، ستراتیژیک پلان تعلیمی و  تخمین بودجه برای سال مالی آینده بحث نمود.

محترم پسرلی افزود که حدود 70 در صد مصارف انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان در سال مالی جاری از عواید داخلی این انستیتیوت تمویل گردیده این در حالیست که این رقم  در سال گذشته،  به 58 در صد می رسید.

در حال حاضر انستیتیوت مالی و بانکداری افغانستان  7 نوع سرتیفکیت کوتاه مدت و دراز مدت برابر   با معیار های جهانی دارد که در ارتقای ظرفیت کارمندان بخش مالی و بانکداری دارای اهمیت می باشد.

قابل ذکر است که در این نشست علاوه بر محترم واحد الله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک،  محترم جاوید وفا رئیس بانک ملی افغان و محتر م بهرام برزین عضو هیئت مدیره انستیتیوت، نیز اشتراک نموده بودند.