د افغانستان بانک ارتقای ظرفیت کاری کارمندان را اصلی برای نیل به اهداف سازمانی می داند

بانک جهانی در گزارش تازه خویش که به تاریخ 9 دلو سالروان به نشر رسیده،  نگاشته است که د افغانستان بانک  با توجه به ارتقای ظرفیت های مسلکی کارمندان خویش، اکنون قادر به تطبیق و اجرای مؤفقانه سیاست پولی،  تأمین شفافیت و ثبات در نظام مالی افغانستان است.

در این گزارش آمده است که د افغانستان بانک توانسته است تا با سرمایه گذاری روی ارتقای ظرفیت کارکنان، ظرفیت و توانایی خود را در اجرای بموقع و دقیق سیاست پولی و تأمین شفافیت و ثبات در نظام مالی افغانستان، تقویت بخشد.

در گزارش همچنان آمده است که در حال حاضر بیش از یک چهارم از کارمندان د افغانستان بانک ، به کمک مالی انجمن توسعه بین المللی (IDA) بانک جهانی که برای کشور های کم در آمد در نظر گرفته شده است، از زمینه  های تحصیلی به سویه لیسانس و ماستری استفاده می نمایند.

در این گزارش همچنان تصریح گردیده است که د افغانستان بانک در سال 2018 توانست تحت پروژه  پاسخ عاجل استحکام سکتور مالی( FSRRP)  برای  700  تن ازكارمندان  خویش فرصت تحصیلی در مقطع لیسانس و ماستری را در شماری از پوهنتون ها مهیا سازد.

در عین حال، د افغانستان بانک توانسته است به همکاری بانک جهانی برنامه های آموزشی را در بخش تفتیش داخلی، مبارزه با پولشویی، مالی و محاسبه و دسترسی عامه به خدمات  مالی  در داخل و یا خارج از بانک راه اندازی نماید.

برای معلومات مزید در این زمینه، به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://www.worldbank.org/en/news/feature/2019/01/29/central-bank-invests-in-capacity-building-to-strengthen-its-role