ورکشاپ علمی و آموزشی برای اعضای کمیته های شرعی و مشاورین شرعی بانک های اسلامی و دریچه های بانکداری اسلامی دایر گردید

 22 دلو 1397 -  د افغانستان بانک ورکشاپی را  به منظور ارتقای سطح علمی و آشنایی اعضای کمیته های شرعی و مشاورین شرعی بانکهای اسلامی و دریچۀ های بانکداری اسلامی بانکهای تجارتی به مسایل جدید بانکداری و شرعی راه اندازی نمود.

 رییس کُل د افغانستان بانک با سخنرانی افتتاحیۀ این ورکشاپ،  بانکداری اسلامی در کشور را یکی از نیاز های مردم برای هموطنان دانسته تاکید ورزید که د افغانستان بانک خواهان ترویج بانکداری اسلامی به اساس اصول شریعت میباشد.

متعاقباً، واحدالله نوشیر معاون اول د افغانستان بانک حین سخنرانی گفت که د افغانستان بانک برای توسعه بانکداری اسلامی در افغانستان متعهد است و برای توسعه سکتور بانکداری اسلامی،  بانک کامل اسلامی را در سکتور تأسیس و نیز در تشکیلات د افغانستان بانک  آمریت مستقل را بمنظور توسعه بیشتر سکتور بانکداری اسلامی ایجاد نموده است.

بعداً،  عبدالله لودین آمر بانکداری و خدمات مالی اسلامی به  اشترک کنندگان ورکشاپ گفت که سکتور بانکداری اسلامی در حال رشد سریع است.  او همچنان افزود که فعلاً  سهم بانکداری اسلامی در مجموع سیستم بانکداری کشور  تقریباً به 9 فیصد میرسد. محترم  لودین همچنان افزود که  تدویر چنین ورکشاپ ها،  دانش علمی و عملی مشاورین شرعی و اعضای کمیته های شرعی بانکهای اسلامی را افزایش میدهد و گامی است در راستای ترویج و توسعه  هر چه بیشتر بانکداری اسلامی در کشور.